Fel tauri – כיס מרה של שור

תרופה קטנה בידע שיש עליה במטריה מדיקה.
הסימפטומים הגופניים הידועים על התורפה, מגלים יותר על איכות הנפש שלה.

מתוך המטריה מדיקה של רובין מרפי:
ניתוח על מבנה האישיות של fel tauri – על פי שיטת הקוד הסומטי:

1- כיס מרה משור, מגביר את הפרשת התריסריון.
ממיס שומנים ומגביר את פעולת המעיים. מייצר תנועה של נוזלי מרה ופועל כחומר המטהר את הכבד וכיס המרה:
כתרופה הומיאופתית, היא מזרזת את ההפרשות של מצי העיכול, ולכן מהווה תרופה לניקוי כיס מרה כאשר יש היסטוריה של אבני כיס מרה, או לאחר דלקות בתריסריון, כבד וכיס מרה.
במצבים בהם השיקום אינו מלא, לאחר דלקות כרוניות, כאשר ע"פ בדיקות קונבנציונאליות הכול נראה תקין אך האדם אינו משתקם בתהליכי עיכול, החולשה, ומצבי הרוח הנלווים למחלות בכבד, כיס מרה ותריסריון.

2- ל- Fel Tauri יש עצירות, ליחה כרונית בקיבה ובמעיים, שחמת כבד, סוכרת. כאבי עורף. חסימה של דרכי המרה. אבני מרה. צַהֶבֶת. נטייה לישון לאחר אכילה. הרבה גזים, מיימת:

התופעות הקליניות של תרופה זו נובעות מפתולוגיות של כבד וכיס מרה, זוהי תרופה המתמקדת בתפקודי האיברים הללו.
התופעות הקליניות אם כן, הן כולן המשכיות ישירה, רב גונית בהיבטים שלה, שכולן נובעות מפתולוגיות של כבד וכיס המרה.
איכויות של כבד: ניהול ועיבוד של רגשות נגטיביים קשים על הציר של משפחת רגשות הכעס.
משפחת רגשות הכעס: תסכול, מרמור, אי שקט, עצב ודיכאון.
כל אלו מנוהלים ע"י הכבד, והכבד עצמו מושפע מהם עמוקות, כאשר הביטוי הרגשי אינו מקדם או מודחק.. (רגש שאינו זז, שאינו בתנועה, משפיע על איכות פעולת הכבד(
כיס מרה: דרך יציאת מיצי המרה, מתקיים השחרור הרגשי שגודש ומצטבר בכבד.
בעיות בכיס מרה או ביציאה של מיצי המרה, אינם מאפשרים ניקוז רגשי מן העומסים שהכבד מעבד ומכיל בתוכו.

לכן – כל התופעות הקליניות הנובעות מבעיות כבד – כיס מרה, מצביעות על הסוגי הרגשות ומצבי החיים הצבורים בתוך המע' ומביאים לחולי עקב ההצטברות שלהם:

א- שחמת כבד – ניוון ונוקשות של רקמת הכבד:
כעסים צבורים והיסטוריה ארוכת שנים של נושאים רגשיים בלתי פתורים היוצרים באדם "אש פנימית".. שהיא עצמה הופכת לרעילה עם השנים.
ב- סוכרת – איבוד טעם החיים, בהקשר של תרופה זה, איבוד טעם החיים הינו עקב הנגטיביות המצטברת הגורמת למיסוך מן הסוג שלא נותר בליבו של אדם רגשות המעודדים שמחה, עונג או רווחה, משם תיתכן שמשמעות החיים תגדל ותהפוך למציאות לאדם.
"טעם החיים" זקוק לתנאים כדי להתפתח, רגשות חיוביים הם אחד מן התאים הראשונים וההכרחיים לשם התפתחות "טעם החיים".. ההיפך הם הרגשות הנגטיביים, ששהייה ארוכה שלהם בנפש האדם, לא תאפשר את התפתחות "טעם החיים".
ג- כאבי עורף – אחריות שהאדם נטל על עצמו שאיננה במרחב ההשפעה שלו.
אחריות נכונה, כאשר הנושאים עליהם האדם אחראי קיימים בידיו. אחריות שאינה נכונה – כאשר לאדם אין יכולת השפעה על הנושא עליו הוא אחראי,
כגון: אחריות לשלום העולמי, אחריות לאופן בו אלוהים מנהל את עולמו, אחריות לבחירות של אנשים אחרים וכו', כל אלו יביאו לידי מחלה.
ד- חסימה של דרכי מרה, אבני מרה, צהבת – כל אלו הפתולוגיות, שייכות באופן ישיר לסוגי הרגשות ואופן הניהול שלהם ע"י הכבד וכיס המרה.
הדגש על איברים אלו – כאשר הם חלו, אינו על סוג הרגש, אלא על אופן הניהול שלו.. האיבר במצבו הבריא יודע להניע את אותם הרגשות, כאשר הם הופכים לסטגננטיים (תקועים) משם מתחילה המחלה להתפתח.
ה- עייפות ורצון לישון לאחר אוכל – אוכל זהו יסוד חיצוני לאדם הבא להזין את האדם בנה שחסר לו (לאדם) המזון הוא סוג של מפגש בין האדם במקומו בהווה לכיוון ההליכה העתידית שלו.. כיוון שהמזון מכיל את חומרי הבניין ההכרחיים לאדם לשם ההליכה שלו לסוג העתיד אליו הוא מתעתד להגיע..
לכן – עייפות לאחר אוכל עניינה:
1- חיסרון הוודאות לכיוון ההליכה של האדם
2- עומסים רגשיים שאינם מאפשרים בהירות מחשבה
3- הצטברות של אירועים מסוגים שונים, היוצרים באדם עומסים שאינם מאפשרים לאדם תקשורת פשוטה ונורמטיבית כפי שהוא זקוק לה.
4- אי רצון לצאת לעולם לקומוניקציה.
5- תחושה שהכול קורה מהר מדי, ועדיין יש נושאים רבים אותם האדם לא הספיק להבין ולעכל רגשית.

3- תנועות פריסטלטיות אלימות. רעמים (רעשי מעיים) ותנועות בבטן:
א- חוויות קשות שחווה האדם, שקשה לעכל, לנהל, להבין ולדעת כיצד להגיב ולהתייחס.
עקב חיסרון היכולת להביע את עצמו במדויק נוצרים סימפטומים עם אופי אלים, כיוון שהרגשות המיוחסים לכבד ולכיס המרה, הם בדרך כלל רגשות הזקוקים לתנועה דינאמית, אך כאשר אין להם את התנועה לה הם זקוקים, ההצטברות שלהם הופכת לסיבה למחלה.
ב- החוויה של fel tauri היא אישית וסובייקטיבית…. כך שייתכן כי סוגי החוויות הקשים לעיכול עבורו, יהיו בנושאים רגילים, טריוויאליים, שלמשהו אחר הם יהיו פשוטים ביותר, אך במצבים מסוימים ייתכן כי מצבים פשוטים אלו שאינם נעים ונותרים "כאבן שאין לה הופכין" בנפש האדם, והם יהווה סיבה לרגשות שאינם בתנועה ועקב כך אותו הרגש הופך לרעל.
ב – fel tauri, הקושי נובע מחיסרון היכולת להנגיש לצד השני את החוויה המדויקת של מה שהרגיש.

4- חרדה בחזה. היצרות, בהליכה ב-3 בבקר. לא יכול לחזור לישון שוב בגלל קוצר נשימה ולא יכול להישאר שוכב, נראה כאילו משהו בגרון מנע מעבר חופשי של האוויר, טוב יותר על ידי נשימה עמוקה וישיבה זקופה:
א- הלילה זהו הזמן ביממה שם האדם מול עצמו, הוא לבדו.. ללא הסחי דעת.
הפרעות שינה הן עקב הנושאים הרגשיים שמתעוררים ביחסים של האדם מול עצמו, שכאשר הוא ניצב מולם, נלקחה ממנו היכולת להרפות ולנוח.
ב- מן הזווית של שעון הביוריתמוס הטבעי לגוף האדם – ב3 בבקר המלטונין (הורמון השינה) מתחיל לרדת בכמות ההפרשה שלו, ובמקומו עולה הקורטיזול (הורמון הערות והדריכות) לכן הדבר מהווה סיבה לאנשים רבים להתעורר בשעה זו עם תחושת מועקה, לחץ, דחיפות או כל דבר אחר שהצטבר בתוכם, שעולה וצף כתחושה אוטנטית בשעה זו.
ג- משהו תקוע בגרון ואינו מאפשר לאוויר לעבור חופשי, ב3 בבוקר – הגרון זהו האיבר דרכו קיים הביטוי של האדם את עצמו מן הזווית של הרגשות שיש בו.
לכן תחושת "משהו תקוע בגרון" אינה אלא הרגשות התקועים שם.
ד- מפריע לאוויר לעבור – רגשות הקשורים לאינטראקציה עם הסובב (האוויר הוא האקלים – החברתי – החיצוני שנכנס לתוך האדם, שם נוצרת האינטראקציה בין פנים לחוץ)
ה- ישיבה זקופה מקלה – מתיחות, דריכות, ערנות – כל אלו מוסיפים עוד אינטנסיביות למה שכבר הצטבר בנפשו של fel tauri – הוא זקוק ליותר כוח באיכויות אלו.
דבר המצביע על האינטנסיביות בה הוא חי.. זהו אדם חזק, ואינטנסיבי ביותר.

5- כמו קרעים במפרק הכתף השמאלי, הנמשכים עד העורף. התכווצות בבוהן ימין:
א- כתף שמאל – ההצטברות של החוויה הרגשית העומדת מאחורי מושג האחריות (מה האדם מרגיש עקב היותו ה"אחראי המבוגר")
ב- נמשך עד לעורף – קשור ישירות לאופן בו האדם מבין ותופס מהי האחריות במושגי העולם הפנימי שלו.
ג- התכווצות בוהן ימין – מאמץ יתר (התכווצות) במגמה של האדם להשריש את המעשיים שלו כך שהם יהפכו לדבר קבוע המייצר מציאות קבועה (בוהן של כף רגל ימין)

6- גירוד בשק האשכים ולאחר מכן הופך לח:
א- גרד – אי שקט (שם יותר טוב מכאן)
ב- בשק האשכים – צורך מיני גדול, אי שקט הנובע מן הדינאמיקה בתוך היחסים האינטימיים, יש תסכול וחוסר סיפוק מיני ביחסים הזוגיים, מן הזווית של הגבר (שק האשכים)
ג- שק האשכים הופך לח לאחר גרד מקומי – הגרד מעורר ומעצים את אי הסיפוק המיני.
(לחות לאחר גרד- אינדיקציה להעצמה של המשמעות הרגשית במוקד המגורה)

סיכום על טיפוס – fel tauri:
דומיננטי, חזק, ביטויים רגשיים חזקים, הקול שלו חזק – מדבר בקול רם.
נוכחות מורגשת. מבנה גוף חסון ומלא (רובוסטו) בדרך כלל.
עולם פנימי אינטנסיבי. יש בתוכו תפיסות עולם שהוא יודע מידית את כוונתן, אך אין בו את הכלים לתקשר את עולמו הפנימי, בעיקר כאשר הוא ביחסים עם אדם נוסף, דבר הנובע מן המהירות והאינטנסיביות הרגשית (שהיא זקוקה ליותר זמן לשם ההבנה עצמית)
הוא לא מצליח לדייק את עולמו הפנימי ביחס לאחר.. הוא נותר כביכול "תקוע" עם נושאים רבים שרצה להתבטא באופן כלשהו, אך הדבר נמנע ממנו לרוב עקב אינטנסיביות היתר בתוכה הוא נמצא.
הפערים בתוכו (של מה שרצה להגיד וכיצד לא היה יכול, כיוון שלא היו לו המילים או היכולת לנסח את עצמו) הולכים וגדלים עד שהופכים לסיבה למועקה ומצוקה.
משם נובעת המחלה.
דינאמיקה זו אופיינית לתרופה ביחסי אנוש ובעיקר היחסים זוגיים.
באדם – fel tauri, יש חשיבות עצומה לצורך לדבר, להיות מובן, להבין את האחר, ולהיות עם המסוגלות לביטוי אישי..
אם משהו מזה איננו מתקיים, הדבר מהווה סיבה להצטברות מהירה מאוד של עומסים רגשיים משם מתפתחת המחלה כפי שצוין למעלה.
במקביל הוא עשוי להיות ישיר ובוטה באופן שיפגע באחר, אין לו כוונות לפגוע באחר, זוהי האיכות החזקה ומהירה שלו שדרכה הוא עלול להיראות כמו "גס רוח", אימפולסיבי, ללא רסן על מה שיוצא לו מן הפה, לישיר מדי…
זוהי "גסות רוח" שאיננה פוגענית בכוונה שלה, אלא עקב התוכן הפנימי שהוא גולמי, וללא עיבוד, הדורש זמן לשם העיכול של איכויותיו – כאשר ל fel tauri אין את אורך הרוח לכך, עקב העוצמות האינטנסיביות.
לכן הביטויים הרגשיים שלו יוצאים מתוכו ללא ביקורת ובמידיות ועלולים להתפרש כפוגעניים.
זהו אדם חזק, שניתן לתת לו אחריות, הוא עם גישה רצינית מאוד ביחס לנושאי האחריות שהוא מעורב בהם.
יש בו צורך למעורבות. הוא אדם עם צורך להוכיח לסביבה קונקרטיות, מעשיות. אדם מעשי (לא "רוחני")

כתיבת תגובה