腹通谷 Fu tong gu – כליות 20

מיקום: חצי צון מקו האמצע, במקביל ל cv13 ול – קיבה 20
איכות: על תעלת ה – chong
משמעות השם: Abdominal Food Passage. Open valley.
עמק פתוח, מעבר האוכל בבטן.

סיפורה של נקודה:
תעלת הכליות מכילה בתוכה את תמצית החיים.
תמצית החיים – יכולה להישחק מהר, אז מסתיימים חיי האדם, ויכולה להישמר באיכות גבוהה וכך להאריך חיים ולהפוך אותם לאיכותיים יותר.
שמירה על איכות תמצית החיים קשורה ישירות לאיכות תפקוד מערכת העיכול:
1- כיצד הקיבה והמעיים מעכלים וסופגים מזון.
2- האם צינור העיכול, נקי, פתוח ויעיל במעברי המזון – תנועת המעיים (פריסטלטיקה)
3- האם המערכת יודעת את מה לספוג ואת מה לדחות (ההבנה של מה נחוץ לחיי האדם)
4- האם ההפרדה של מרכבי המזון יעילה, בין עיקר וטפל (הידיעה לקחת במסורה ובדיוק את הרלוונטי – את שאינו רלוונטי, לדחות)
5- האם מערכת העיכול יודעת "להסתדר" עם כל סוגי מהזונות. אולי יש רגישויות, כגון אלרגיות מזון לחלב, בוטנים, תותים וכו'.

כל אלו מכתיבים את האיכות הנדרשת לאדם כדי לשמור את תצמית החיים שיש בתוכו, ברמה גבוהה לאורך החיים כולם.
תהליך העיכול, מהווה תהליך תומך בכליות.
הכליות עצמן תומכות בתהליך זה, דרך נקודה זו.
כאשר קיימת האפשרות כי תהליכי העיכול אינם יעילים יותר, ואינם פועלים פעולה תומכת למערכת כולה וכן לתמצית הכליות, הכליות עצמן יתרמו מעצמן ומכוחן לקיבה ולתהליכי העיכול לשם החיזוק וההידוק של תהליך זה, המביא לבסוף ליציבות ולשמירה של הכליות עצמן.

הכליות אם כן – אומרות את האמירה הבאה:
"על מנת שאני אחייה, אלי לשמור ולצאת להגנת חברי האיברים הנוספים.
השמירה אליהם, זוהי שמירה על עצמי."

הכליות אומרות כי קיים במערכת האנושית הכלל היסודי של ערבות הדדית בין האברים, וכולם מחויבים לערבות זו.
אין אגואיזם בין האברים, אין קינאה או צרות עין.
כאשר איבר חש כי חברו האיבר הרחוק ממנו, בסכנה, הוא נחלץ לעזרתו לתמיכתו ללא פקפוק וללא מחשבה כלל.

סיפורו של האדם:
1- סיפור של אותו האדם שעליו להעצים בתוכו את תפיסת העזרה ההדדית, את ההבנה כי טובת הכלל היא טובתו האישית.
2- סיפורו של אדם – שיש לאזן בו את הגישה האגוצנטרית, כמו שהוא מרכז עולם, ויש לעזור לו להבין את היחסיות של מי שהוא ומה ממקומו, מול שאר בני האדם.
3- סיפורו של אדם שנתן מעצמו למען הזולת את כל כולו, עד ששכח את שורשיו ואת עצמו – דבר שהוביל לשחיקה עמוקה בכוחותיו ואפילו לאיבוד הציר המרכזי של חיוניותו. נקודה להשבת הפרופורציה הנכונה בין "אני לביתי" מול "אני לעולם".
4- סיפורו של אדם שאינו מוצא את מקומו ביחס לכלל, הוא חש עצמו מבודד, לא שייך, נטע זר. הנקודה באה להראות לאותו האדם את קשר וסוג היחסים שיש לו עם הסובב.

סיכום:
נקודה שעניינה: קשרים ויחסים של ערבות הדדית ותלות הדדית בין האדם לסביבתו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s