商曲 Shang qu – כליות 17

מיקום: חצי צון צידית לקו האמצע, במקביל ל cv 10 ול – קיבה 23.
איכות הנקודה: נקודה על פני התעלה החודרת
משמעות השם: Metal Bend, Treade's bend
פסיעה בעיקול – מעוקלת. צליל מעוקל. מתכת מעוקלת.

סיפורה של נקודה:
עד לכליות 16, כל נקודות הבטן התחתונה שייכות לאזור – Dantian, השייך למחמם התחתון.
מכליות 17, ועד כליות 21 הנקודות באזור מחמם אמצעי, שעיקרו הטחול והקיבה.
מחמם תחתון קשור לשורש של האדם במציאות החומרית. אדמה. (כליות 11 – 16)
מחמם אמצעי קשור לאופן בו האדם וזהותו מתגבשים. אדם (כליות 17 – 21)
מתחם עליון קשור לחיבור, לשפע ולמגע עם הצדדים הגבוהים של האדם, ועם החלקים הגבוהים של היקום. שמיים. (כליות 22 -27(
נקודה זו פותחת את תהליך הצטרפות צ'י הכליות לבנין ולגיבוש מבנה הזהות של האדם.

תהליך גיבוש מבנה הזהות, תחושת ה"אני" של האדם, איננה מתפתחת בקו ישר.
בתהליך זה יש תפניות רבות, עם התפתלויות רבות.
דבר המתבטא בשם הנקודה.
רק בסיפורי דתות כגון בביוגרפיה של האל קרישנה, האל רמה, חצי האל וחצי האדם – גלגמש ועוד.. תהליך הגיבוש של תחושת הזהות וה"אני", קורה ללא הפרעות או התפתלויות.

בבני האדם (הרגילים) תהליך הזהות ותחושת ה"אני", עובר מסע הבנוי מפרקים שונים בחיי האדם, כאשר כל פרק מוסיף עוד נדבך לקומת האדם, שתכליתה: התבטאות מלאה ובוגרת של יסוד נשמה – shen, במכלול הנפש. נושא שהוא אחד מן הצירים המרכזיים בדחיפה של האדם לטאו שלו (הסיבה שלשמה הוא כאן)
מתי אם כן, נקודה זו רלוונטית:
1- כאשר האדם שוהה זמן ממושך מדי בתוך הצומת, ואינו יודע לאן ואיך להמשיך.
2- כאשר האדם נחשף לסוגי השפעות לא לו, שהביאו ליציאה מקו החיים שלו. דבר שניתן לראות דרך שינויים אגרסיביים (בדרך כלל) שלא היו חלק מן האיכויות המולדות ולפתע האדם הופך להיות "חיה".
3- כאשר נוצרת הדחקה של נושאים קיומיים ההכרחיים להתפתחות של האדם. כגון: ביטוי יצירתי, ביטוי רגשי ויכולת למודעות רגשית, ביטוי של תכנים בהקשר חברתי ועוד…
4- כאשר האדם המלווה את האחר (חבר לחברו , אב לבנו, מורה לתלמידו וכו') חש כמתבונן שחברו, בנו או תלמידו, אינם בקו המתפתח, אלא בדינאמיקה רגרסיבית לאור אירועי חיים שונים (חברתיים, אישיים) אז – נקודה זו רלוונטית, ככלי עבודה, לדרך לדייק את דרכו של האדם (הבן, החבר, או התלמיד)

כאשר צליל החיים, צליל ה"אני" מתעכל, ייתכן כי הדבר מסיט את האדם מדרכו, אך מעצם תנועת הטאו (החיים) גם ליציאה מן האיזון, ולסטייה מן הדרך, יש את יופי שלה.
יופי היציאה מן הדרך, כאשר הוא בגבול הנכון (הנקודה והשימוש הנכון בא, יוצרים גבולות נכונים גם במצבי יציאה מן הדרך או האיזון) הדבר המאפשר בחינה עמוקה יותר של האיכות הפנימית של האדם.
הדבר מאפשר לימוד של האדם את תכונותיו וסגולותיו באופן עמוק וישיר יותר.
לעיתים עצם הסטייה מן הדרך היא הנכונה ביותר לאדם, כדי לפגוש את עצמו בקצוות, שם איכותו הבסיסית מזהירה ביתר שאת, עקב הנגיעה בקצוות.
הנקודה מאפשרת לגעת בקצוות מתוך יצירת גבול ביטחון למתנסה (בעיקר בגיל ההתבגרות)

סיכום: נקודה המחזירה את האדם ל"דרך", גם אם התבלבל ויצא מן הדרך.
נקודה שומרת את האדם על הדרך, גם אם טעה, ושגה בטעויות.
נקודה דרכה האדם לומד דרך ה – via negativa , מהו הלימוד של האדם על עצמו ועל חייו שאותם הוא הופך חיסרון ליתרון.
חולשה לעוצמה.
קושי לחוסן.
בלבול לבהירות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s