四滿 Si man – כליות 14

מיקום: חצי צון צידית מקו האמצע, 2 צון מתחת לטבור. במקביל ל cv 5 – ול קיבה 27.
איכות הנקודה: נקודה על תעלת ה – chong, התעלה החודרת.
משמעות השם: Fourfold fullness – מלא פי ארבע, מלאות מרובעת.

סיפורה של נקודה:
האיכות המרכזית של נקודה זו, הינה במתן מסגרת ברורה, מעשית וקונקרטית למצבים בהם האדם זקוק לאותה המסגרת – למען האחיזה בנושאים אמורפיים.
הדברים אמורים בעיסוק עם אותה החיוניות יסוד – שהיא עצמה נסתרת ולא ידועה במידה, בכמות שלה, באיכותה, באפשריות שהיא גונזת בתוכה, וכיצד על האדם לגשת אליה.
לצורך עיסוק נכון, זהיר המכיר את ערך חיוניות זו, וכן – על מנת שלא לבזבז אותה, ולשמור עליה למען ההגשמה של חיי האדם. על האדם לבנות מסגרת פנימית, רגשית, פסיכולוגית אשר תאפשר לאדם יכולת עיסוק ברור ומעשי עם כוח זה.

הנקודה בונה באדם את האיכויות הבאות:
1- בהירות נפשית עם ידיעה מעשית על איכויות רוחניות.
2- לוגיקה רגשית, אשר דרכה האדם הופך לרגיש יותר ביכולותיו לגעת בממדים דקים ממקום מעשי.
3- גיבוש של גישות מעשיות באופן העקרוני.
4- יכולת לגעת במופשט, כאשר הוא הופך להיות מובן.
5- נגישות לעולמות רוח, עקב כל מה שצוין למעלה.
6- ביטחון וודאות לגבי נושאים שעד כה היו נעלמים מעיניי האדם.
7- חיבור וקשר למאגרי כוחות, שיש לאדם, אך הוא עצמו אינו מודע להם עקב חיסרון התפתחות הגישות ההכרחיות לשם מגע עם אותם הכוחות.

סיפורו של האדם:
1- זהו סיפורו של אדם ההולך בדרכי הרוח, כאשר אותם התכנים שהוא עוסק בהם, מחייבים שיהפכו למעשיים. אם לא יהפכו למעשיים, הדרך נותרת ללא הגשמה.
2- זהו סיפורו של האדם המבקש לדעת את הדברים עד סופם, דבר החייב ממנו מסירות, הקרבה, ורצינות בדרך – הקשור למחויבות של ההשרשה של תוצאות הדרך בחיי המעשה שלו.
3- זהו סיפורו של אדם, שהחל את דרכו מתוך ביוגרפיה של צרה ומצוקה, כאב וחידלון – אשר התשובות למועקה הקיומית באו דרך עולמות הרוח. אך כאשר גדל אותם העולמות נותרו נעלמים, וכעת עליו להפוך את משמעותן לקונקרטיות, למרות המוטיבציה הראשונית, עליו להוכיח כי גדל דרכן (באופן בו הן מתבטאות בחייו – מהו הביטוי המעשי לדרך שעשה)
4- זהו סיפורו של האדם שהלך בדרך – אך דרכו לא הולידה פרי ותוצאה. דרכו נותרה תלושה, בשמים, ולא בארץ . כעת – בכדי שדרכו תצלח עליו להראות את הפירות של דרך שעבר, וכיצד היא מנביטה בעולם הגשמי דבר מה.

סיכום:
נקודה הבונה כלים באדם לשם עיסוק עם הנסתר והלא ידוע.
נקודה להשרשת הדרך שהאדם עבר בעולם המעשי – קונקרטי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s