承山 Cheng shan – ש. שתן 57

מיקום: 8 צון מתחת לש. שתן 40, במקום ששריר התאומים הופך ל V
משמעות השם: Mountain Support – תמיכה בהר

סיפורה של נקודה:
הנקודה השלישית ברצף הנקודות (ש. שתן 55, 56, 57) המתארות את איכות ההליכה בדרך, ואת המכשולים והקשיים של ההולך בדרך, בעיקר ביחס למצבי עייפות ושחיקה.
הנקודה מתארת את הדרך (טאו) כעלייה בהר.
העלייה בהר – קשה, מפרכת, תובענית, מחייבת תשומת לב, אי אפשר ללכת במעלה ההר בעיוורון, עקב פתלתלות הדרך, אי אפשר כמו כן – לעצור ולהיכנע, להפסיק את המסע תוך כדי מעלה ההר. המסע חייב להגיע ליעדו ולהשלמתו. ..
לא ניתן להתחרט ולחזור אחורנית ולא ניתן לעצור את ההתקדמות קדימה.
לכן הברירה היחידה והבלעדית, היא להמשיך את העלייה בהר עד להשלמת המסע.
כל זה אינו אלא משל להולך בדרך.

סיפורו של האדם:
צומת זו (של ההולך בדרך) קשורה למשבר של אמצע הדרך, כאשר לסגת ולחזור כבר לא אפשרי, ולהמשיך קדימה קשה ברמה המביא ספק בלב האדם, שאולי הוא טעה בבחירה שלו. אולי לא שקל נכון את צעדיו, וכעת הוא בין פטיש לסדן, וללא בחירה או יכולת תנועה נוספת, הוא מחויב להמשיך את מהלך המסע שהחל זה מכבר.
זהו משבר אמצע החיים, כאשר האדם כבר גמע איזו כברת דרך, וכעת יש לו פרספקטיבה על חייו ועל בחירות שעשה, שמרובן לא ניתן לסגת.
זהו משבר של איש ניהול או יזם, עם פרויקטים שהבנייה שלהם מחייבת זמן רב, סובלנות, אורך רוח, אך במקביל – מאמץ רב להחזיק את מתח התנועה והעשייה.
בדרך כלל – כאשר האדם חצה את מחצית הדרך – צפוי לו המשבר.
אז הנקודה באה להזכיר לו את תכלית ההליכה, לחזק את פינות הנפש שנחלשו, לאפשר גיוס כוחות נוסף, לתת הצצה נוספת למקום הראשוני שדחף למסע ולהזכיר לאדם את ההתרגשות הראשונה שהייתה חלק מן המוטיבציה הראשונית

סיכום:
נקודת משבר אמצע המסע.

כתיבת תגובה