玉枕 Yu zhen – ש. שתן 9

מיקום: 1.3 צון צידית ל GV17 – מעל ה – occipital protuberance – בקצה עליון שלו.
משמעות השם: Jade pillow – כרית הג'ייד (אבן הירקן) כרית העשויה מאבן הירקן

סיפורה של נקודה:
זוהי הפינה האחורית בראש (occipital side) שעליה אדם מניח את ראשו כאשר הוא ישן או נח על גבו וראשו מופנה השמיימה.

אבן הירקן במסורת הסינית:
השימוש בא עתיק יומין, היא מוזכרת בספרות הסינית העתיקה בהקשרים שונים, בעיקר היא מוזכרת ומצוינת ביחס לתיאור תהלכי פולחן, על כוחה וקדושתה וההזדקקות אליה לשם הצלחת הפולחן.
נמצאו ארכיאולוגית יותר מ5000 פריטים העשויים מאבן הירקן. רוב הפריטים הם לצורכי פולחן.
לאבן יוחס סגולות קדושות – המגלמות את תכונות הדרקון, שהוא ביטוי לכוחו של הצ'י כאשר הוא מופיע בטהרתו ולא דרך פונקציות שונות כמו אלו הידועות הרפואה הסינית.
האבן שימשה בתהליך פולחן, קבורה, כלי בית, מסחר ועוד…
לאבן סגולות מרפא: תנועת דם, חיזוק האגן וכוחו (כליות) חיזוק עצמות, חיזוק אנרגיה.
מזווית נוספת לסגולות האבן: האבן יוצרת קשר בין האדם לעולמות הנסתרים, בעיקר באמצעות חלומות, האבן יוצרת מצבי שינה נים לא נים, כך שהאדם מודע לחלומות ויודע לעבוד ולתקשר עם הנושאים הבאים בחלום.
זוהי אבן עם סגולות המחברות אדם לכוחות טבע, עולמות גבוהים ובעיקר לכוחו של הדרקון – כוח הצ'י החזק והגולמי ביותר.

יש בנקודה איכות של אבן הירקן, שמשמעותה שמירה ואגירה של כוח רב הקשור להיסטוריה המצטברת שיש לאדם בנושאי ההתנסויות שתרגמו בתוכו כהתנסויות "רוחניות" בעלות אופי מרומם, החושף ידע חדש או עולמות חדשים.

זוהי נקודה השומרת ואוגרת את אותם ההתנסויות, כיוון שרוב ההתנסויות ה"רוחניות" נחוות על ידי האדם באופן חלקי או באופן שהאדם אינו בשל דיו להבין או לגעת בנושא ההתנסות.
אך כל אותן ההתנסויות, חלקיות ככל שיהיו, אינן לשב, יש להן משמעות עמוקה באופן בו הן מחכות, ממתינות, ומצטברות למסה ברבדים שונים – כאשר נקודה זו מהווה גישה לאותו "מחסן" התנסויות רוחניות לא בשלות הממתינות שהאדם יגדל למקום ששם אותה ההתנסות תהפוך למלאה, עם שורש מודע ואמיתי, הנותן את הפרי לאדם, ואת האוצר שיש בו.

עבודה נכונה עם הנקודה פותחת את שערי המחסן השומר בתוכו את עולם הרוח הלא ממומש שיש באדם.

הנקודה מכונה "כרית" כדי לרמוז כי אופן העבודה עם נקודה הינו דרך תהליכי השינה, על האדם לבוא לעיסוק בנקודה, בנים לא נים, חצי ישן וחצי ער.
אז הוא כשיר לפתיחת הנקודה. את נקודה יש לפתוח בזהירות, דרך דיקור – מגע- או העברה אנרגטית.

סיפורו של האדם:
בקרב כל אדם יש הצטברויות של חלקי התנסות לא מלאים. לכן נקודה זו טובה כמעט לכל אדם. אך יש לדעת כיצד לגשת לעבודה עימה – וכן יש להיות זהירים עם מה שמתעורר באדם לאחר שנפתחה.
כיוון שאותה ההתנסות המשתחררת מן נקודה – ממשיכה את התהליך המותחל הלא גמור שלה, ויש לדעת כיצד תומכים במהלך מסוג זה.

סיכום: נקודת מחסן להתנסויות רוח שלא הבשילו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s