Zan zhu 攢竹 – ש. שתן 2

מיקום: בקו ישר מעל ש. שתן 1, על קצה הפנימי של הגבה.
משמעות השם: Bamboo gathering – Collection of bamboo
אוסף, התלכדות, חבירה של במבוק.

סיפורה של נקודה:
הנקודה ממוקמת בשורש הגבה הפנימי, שערות הגבה גמישות כמו ענפי ועלי הבמבוק.
כוחו של ענף הבמבוק, מתבטא בגמישותו, רוח סערה לא תעקור אותו ממקומו ולא תשבור את ענפיו מתוך כוח גמישותו.

הגבות הן מקבץ שיער, קבוצת שיער הממוקם מעל העין הרואה.
העין יודעת מה ראתה – אך ייתכן כי הצד הקוגניטיבי שראה והיה עד לנושא בו צפה, ייוותר קר, אדיש ומרוחק מן הקשר הטבעי לנושא שאותו ראה.
הגבות הן אלו הנותנות חוויה רגשית לנושא הנראה על ידי העין.
דרך מבנה הגבות ותנועתן ניתן ללמוד ולהבין על החיים וחווית הדבר שראה האדם.
וכן על נטיות ליבו כיצד לראות את הדברים (דבר המשתקף במורפולוגיה של עין – כאשר המורפולוגיה של הגבות, מלמד על הרגשות ואופן ההתנסות הטבעית לאדם עקב מה שראה)
הנקודה מתייחסת לחוויה הרגשית שמאחורי מה שראה האדם.

סיפורו של האדם:
1- הקשר שיש לאדם, במובן הרגשי, ההתנסותי – לנושא שאותו הוא רואה.
דוגמא: הורה שנולד לו ילד, הוא יודע ורואה את בנו הנולד ואינו חש כלפי הדבר כלום, כמו שהוא מנותק רגשית מדבר שציפה לו, דבר שהיה צפוי ואף טבעי שיצוף בו רגש לאור מה שראה.
2- יכולתו של האדם לתקשר את הרגשות מאחורי הנושאים שהם מהווים את תפיסת העולם שלו.
דוגמא: התנסות מפעימה של אדם בנושאים מסוימים, ללא עדות בחוף כלפי העולם. מותיר אותו בודד בחוויה.
3- הכישורים של האדם להעביר תחושה ורגש.
דוגמא: אדם שרוצה לשתף את חברו שנושאים אותם חווה, אך האופן בו הוא מבטא את נושאי החוויה, אינם משקפים נאמנה, בדיוק הנדרש את נושא החוויה. דבר שעשוי לצור אי הבנות רבות בינו לבין האחר.
4- יכולתו של האדם להבין, ולהכיר ולדעת את המשמעות חווית החיים של מה שראה.
דוגמא: אדם ראה וחווה מזה דבר מה- אך הדבר אינו ברור דיו, ואין הוא מבין לעצמו את מה שחווה. ההבנה חלקית, אינטואיטיבית ולא מלאה.

קיימת האפשרות שמה שהאדם יודע וכיצד הוא מרגיש כלפי מה שהוא יודע – לא עולה בקנה אחד.
קיימת האפשרות כי הראייה של האדם תהפוך לקרה, מנותקת ומתבוננת. ללא חיים ותנועת החיים המתבקשת מראיית החיים באופן הזורם והמתפתח.
אז נקודה זו הופכת לרלוונטית – כאשר היא מצרפת את החוויה לנושאים שאותם האדם רואה אך אינו מחובר רגשית להם.

ייתכן כי אופן החוויה שיש מאחורי תפיסת העולם של האדם, קשה ונוקשה מדי, אז הנקודה באה לרכך את הנוקשות המצטברת.
ייתכן כי האדם בנה בעצמו – עקב סוגי התנסויות קשות – גישות רגשיות ביקורתיות מדי כלפי עצמו והסובב. אז הנקודה מעגלת ומרככת מקומות כואבים וביקורתיים באדם.
ייתכן כי החוויות של האדם מנותקות מתפיסת העולם שלו – ממה שהוא רואה.
אז הנקודה מחברת חוויה לתפיסת עולם.

סיכום:
נקודה המחברת חוויה למה שהאדם – רואה ומבין ממה שראה, ובונה תפיסת עולם סביב אותה הראייה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s