聽宮 Ting gong – מעי דק 19

מיקום: במקביל לאפרכסת האוזן, בשקע של מפרק הזיגומה, כאשר הפה פתוח.
יש שם שלוש נקודות, העליונה: מחמם משולש 21, האמצעית: מעי דק 19, התחתונה: כיס מרה 2.
ניתן לדקור את שלושתן ביחד, עם מחט אחת, מצבים של חירשות פתאומית, או ירידה בשמיעה, כדי להשיג תוצאות מהירות יותר בנושאי חירשות או ירידה בשמיעה.
איכות הנקודה: מפגש עם מחמם משולש, כיס מרה.
משמעות השם: Palace of Hearing – Auditory palace- Listening palace
היכל השמיעה, היכל ההקשבה.

סיפורה של נקודה:
הנקודה איננה מתייחסת ליכולת השמיעה – למכשיר הגופני הערוך לשמוע, אלא ליכולת האדם להבין את מה ששמע.
בכל האמור לגבי החושים, קיים באדם האספקט הפיזיולוגי של החוש והאספקט התודעתי של החוש.
נקודה זו עוסקת בצד התודעתי של יכולת השמיעה.

לכל פעולה של חוש באדם יש שלושה צעדים:
1- יכולת הקליטה של החוש: קליטה
2- יכולת העיבוד וההבנה של מה שנקלט: עיבוד
3- יכולת התגובה לאחר תהליך העיבוד של האינפורמציה הנקלטת: תגובה

קיימים מצבים רבים של חירשות שאינם מופיעים עקב סיבות פיזיולוגיות, אלא עקב הקושי של האדם לגעת בנושאים שעליו לשמוע.
שמיעה משמעותה – הבנה, ביכולת של האדם להבין את מה ששמע, ולדעת כיצד להגיב לנושאים שהבין לאחר ששמע אותם.
ברוב המקרים של חירשות פתאומית או של ירידה הדרגתית בשמיעה, הסיבות קשורות לצד הקוגניטיבי של החוש ואותו יש לבדוק כאשר באים לעסוק עם נושא זה.
בדרך כלל השמיעה יורדת באופן טבעי מגיל 60 לערך, יש לבדוק באדם את ההיסטוריה של הנושאים שיש בתוכו שאין ביכולתו להבין, ולדעת מה עושים עם מה שהבין.

להבנה של מה שהאדם הבין מתוך מה ששמע, יש משמעות פרקטית, כאשר התוכן המעשי אינו הולם את התוכן שנישמע על ידי האדם, שם קיימת האפשרות לפגיעה באיכות השמיעה.
ואת פער זה יש לבדוק, מהו הדבר שהאדם מבין במובן המעשי, מתוך מה ששמע, וכיצד הבנה זו מתורגמת לעשייה המבטאת את הנושאי ההקשבה.

סיפורו של האדם:
1- ירידה בשמיעה עקב, הצטברות של נושאים בחיי האדם, שהוא הבין על עצמו אך לא ידע לתרגם את ההבנה לדבר מה מעשי. נקודה זו אופיינית בקרב אנשים מבוגרים, שיש בליבם היסטוריה ארוכה של מערכות יחסים שלא צלחה. הם יודעים היטב את המורכבות אך לא הצליחו מעולם לגשר את העולם הנפשי שלהם ביחס למה שהבינו על עצמם ועל בן או בת הזוג.
אז – עקב אותה ההיסטוריה האדם מאבד את איכות השמיעה שלו.
2- נקודה שמעצימה את יכולת האדם להבין את הנושאים שהוא עוסק עימהם, להעצים את יכולת העשייה שלו במובן הפרקטי לאחר שהבין את מה שהיה נכון לו.
3- נקודה שיש לה את הכוח לגשר על הפערים בין מה שהאדם שמע למה שהוא הבין ממה ששמע.
4- קיימת מציאות רגשית שאיננה מצליחה להעביר את עצמה מן הכוח לפועל ביחס למה שהאדם שמע.
שמיעה הינה הקשר של עולמו הפנימי של האדם עם העולם החיצוני, קשר זה עומד בפערים גדולים כאשר קיימים מקומות רגשיים שלו ניתנים לסנכרון קומוניקטיבי של האדם עם הנושאים שיש לו עימהם אינטראקציה רגשית.

סיכום:
נקודה להעצמת יכולת השמיעה של הצד הקוגניטיבי ומבין את מה ששמע.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s