肩中俞 Jian zhong shu – מעי דק 15

מיקום: 2 צון צידית לחוליה c7 – במקביל ל – GV 14.
משמעות השם:  Middle Shoulder Transporter –  נקודת הובלה (shu) של הכתף האמצעית

סיפורה של נקודה:
הנקודה מלמדת כי יש לכתף שלושה חלקים, הכתף החיצונית (כפי שמלמדת הנקודה הקודמת, מעי דק 14)
כאמור – כתף משמעותה נשיאה של דבר מה כבד, עול החיים, האחריות של נושאי הנשיאה.
כתף חיצונית מתייחסת ליחסים של האדם עם העולם ביחס לנושאי העול והאחריות.
כתף אמצעית מתייחסת למקומו של האדם וליחסים שיש לו מול נושאי העול האחריות, כיצד הוא חש כלפי הנושאים המייצרים בו תחושת עול ואחריות
כתף פנימית שאין לה נקודה ברצף הנקודות – אך היא הכרחית לאור ההגדרה של הכיוונים (חיצוני, אמצעי, ולכן מוכרח שיהיה פנימי) מתייחסת לשורש – למקור שממנו נובעת תחושת האחריות, כיצד נוצר העול באדם, מהו השורש המחייב התפתחות של סוגי תחושת העול שהאדם גדל לתוכם.
נקודה זו שאיננה קיימת – מקורה בלב האדם, שם שוכנת הנשמה, משם נובע קו החיים של האדם, ומשם הנביעה של קו חיים המחייב עול ואחריות שהם חלק מתהליך ההתפתחות של האדם.

נקודה זו אם כן (מעי דק 15) פותחת את נושא התחושות, היחסים והגישות שיש באדם כלפי נושאי האחריות והעול שיש לו על כתפיו.
כיצד הוא מרגיש כלפי נושא העול?
האם נושאי האחריות מייצרים בתוכו קונפליקטים עקב דואליות בתחושותיו, הוא אוהב ושונא את נושאי האחריות במקביל, דבר המכביד רגשית ומעייף אותו בסיכומו של יום.
או שהוא מאמין בנושאי העול שהוא נושא על כתפיו ואין בו פקפוק או שאלה על עצם הקושי של הנשיאה, דבר שיש עימו כוח רב, המביא בסיכומו של יום שקט והשלמה מול קשיי הנשיאה.

בדרך כלל – ככל שקשה יותר, ככל שיש אתגרים חזקים המחייבים עמידות לאורך זמן רב, כך צפוי שהדבר יעורר באדם שאלות על משמעות הקושי, הסבל הכרוך בנשיאה, מהי התכלית של כל הקושי והסבל.
דבר זה ייצור באדם תהליך המברר את כוחותיו, תהליך זה עשוי לפורר את האדם מבפנים, או לחילופין לבנות בו כוחות עצומים עקב החוסן והיכולות הנבנות מתוך ההתמודדות עם הקושי היומי.

נקודה זו מביאה להתבררות של סוגי הקשיים הקשורים להתפתחות של קונפליקט העשוי לפורר את האדם מבפנים ביחס לתחומים בחייו המחייבים נשיאה והתמודדות יומית.
נקודה להגדרת הקושי, להידוק הקשר של האדם עם השורש הפנימי שיש בו, ביחס לסיבות המחייבות אותו לאתגרים שאותם החיים זימנו לו.

הנקודה מהדקת את האחדות הפנימית, מביאה לבירור הספקות ולכן הוא מעצימה את יכולתו של האדם להמשיך את מסע הנשיאה שיש לו.
או לחילופין, הנקודה (עקב תהליך ההתבררות) מביאה לנימוקים והסברים חדשים על מקומו של האדם מול קשיי היום, ולהתפתחות של גישות נכונות יותר הנובעות מן הלב (משכן הנשמה)
ייתכן כי תהליך הבירור יביא לידי תהליך שבו האדם ישיל מעליו את כל נושאי העול והאחריות, עקב נשיאה שאיננה נכונה, שלא שייכת לו, לטאו שלו.
אז האדם עשוי להיראות כפורק עול, אך פריקה זו, איננה בהכרח שגויה בעיקר כאשר היא נובעת מן הקשר עם הלב (משכן הנשמה)
אז פריקת העול, אוטנטית, נכונה ואמיתית לאופי הטאו של אותו האדם.

סיכום:
נקודה המבררת את הסיבות האמיתיות של נשיאת העול, והאם הקושי והנשיאה באמת הכרחיים, או שניתן לגשת למקומות אלו, שלרוב הם קשים ומאתגרים ביותר, ממקום אחר.
נקודה המחברת את הקושי והעול, ליסוד העמוק שבאדם, וכיצד הקושי של הנשיאה והייסורים ממנה קשורים לדרכו של האדם או שאינם רלוונטיים ויש להשאיר אותם מאחור.
נקודה המביאה היגיון לסבל, הסבל הנושע מקושי הנשיאה העול. ההיגיון שנבנה באדם עקב הקושי מתממש לאחר שהקושי מוסבר דרך החיבור והקשר שלו ללב האדם. משם נובעת התבונה היוצרת את ההיגיון הנכון, המסביר לאדם ומניח את דעתו על סיבות החיים שחי.

כתיבת תגובה