曲垣 Qu yuan – מעי דק 13

מיקום: בין חוליה t2 ל מעי דק 10. על הגבול הפנימי של הסקפולה.
שם הנקודה: Crooked Wall – קיר עקום, חומה עקומה.

סיפורה של נקודה:
קיר עקום אינו ממלא את תפקידו, כיסוד מגן, תוחם, שומר, נותן מחסה.
ייתכן כי הוא אף מסוכן, עקב אי היציבות שלו.
הוא עשוי להתמוטט, להביא לידי אסון את שוכני הבית.
קיר עקום היה בעבר ישר, התיישן והפך לנטל על הקיר הישר.
קיר עקום מכביד על הבניין כולו, הוא עשוי להיות סיבה להתמוטטות של יסודות בריאים שיש בבניין.
יש לקיר שורש באדמה, הוא ניצב על דבר מה. ייתכן כי השורש והאדמה אף הם נחלשו, איבדו את יציבותם.

אין כל אלו, אלא משל למצבו של האדם.
אדם שבעבר מערכות התמיכה שהיו לו, היו יציבות ונכונות לו, הן היו תומכות – ישרות, עם שורש עמוק באדמה
מערכות תמיכה כגון:
הורים התומכים בילד.
זוגיות התומכת באדם הנשען את בן או בת הזוג.
מקום עבודה שהיווה מערכת תומכת כלכלית, חברתית, מקצועית ועוד.
וכעת הדבר שהיווה תמיכה לאדם, אינו רלוונטי יותר,
הוא הופך לנטל, לדבר מכביד, ליסוד המעכב את האדם.
כלוב זהב, עשוי זהב אומנם – אבל כלוב שלקח את החופש, את היצירה, את הדרך וההתפתחות הנכונה לאדם.
כעת הדבר שהיה בעבר מזין, הפך ליסוד מסאב.
הפך לדבר שמעכב, אוסר, ואינו מאפשר יותר תנועה.

כעת יש לוותר, להיפטר, לעזוב את הישן. על אף העבר העמוק שיש לו, הזיכרונות שניתן להתרפק עליהם, המתיקות של ההזנה שהייתה שם.
אך כעת יש לעזוב את כל זה.
ותהליך היציאה למקום חדש, למקום שאינו וודאי, מביא עימו חשש, דאגה, וספקות.
פחדים מן החדש, פחדים שעשויים לשמר את האדם נתמך על ידי קיר עקום.

יש להיעזר בנקודה זו למצבים בהם האדם חושש מן החדש ונצמד לישן עקב כוח ההרגל, והביטחון המלאכותי שהוא מייצר.
למצבים שהם ההצמדות לגורמים שהיו בעבר טובים ומזינים וכעת היחסים הפכו לרעילים, ויש להשתחרר מהם.
כגון יחסים זוגיים בהם משהו מן הצדדים אלים, מנצל ומניפולטיבי, והצד השני הופך מוכה אך אינו יכול להשתחרר מיחסים הרסניים – עקב החשש הכלכלי, או חששות מן הבדידות והלבד.

סיכום: נקודה להפרדות מישן לא רלוונטי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s