後谿 Hou xi – מעי דק 3

מיקום: על הגבול בין עור לבן-אדום, הצד החיצוני האולנרי של היד, פרוקסימאלית לצוואר העצם של ה – metacarpophalangeal, החמישי. כאשר היד מאוגרפת, מתחת לזרת, המשך "קו הרגשות -הלב", הקו העליון של קווי היד.
איכות הנקודה: פלג, עץ, חיזוק.
נקודת הפתיחה של תעלת "שליט היאנג" (du may- gv) ביחד עם שלפוחית שתן 62, אחד מ8 התעלות המיוחדות.
משמעות השם: Back ravine, Back Stream.
זרימה אחורית, גיא – בקע אחורי.

סיפורה של נקודה:
"הווה עניו – ואתה מושלם.
הווה כפוף – ואתה ישר.
הווה ריק – ואתה מלא.
הווה בלה – ואתה חדש.
מי שיש לו מעט, יקבל.
מי יש לו הרבה ישתעבד."
(לאו טזה, טאו טה צ'ינג, שיר כ"ב, תרגום שלמה קאלו)

השם של נקודה זו, כביכול מחביא, מגמד , מקטין את החשיבות ואת מירב האפשרויות של האפקט הטיפולי שיש לה.
השם כביכול, לא מלמד על עוצמתה של הנקודה, להיפך – השם מקטין את מעמדה.
זוהי נקודה עם אפקט קליני רחב ועמוק, בעלת איכויות רבות, עקב היותה נקודת הפתיחה ל du mai, אחד מן התעלות בעלות האפקט החזק ביותר על המערכת.
אך גם בשימוש מקומי בנקודה זו ללא אותו האפיון, אף הוא בעל איכויות רבות.
לכן השם כביכול מצניע את כוחה העצום ורב הגוניות של נקודה זו.
הסיבות לדבר:
1- תעלת המעי הדק, מוציאה ומודיעה את רצונו של הלב למבנה כולו. לכן היא מצניעה את עצמה מול הלב – שהיא התעלה היאנגית המשלימה של תעלת הלב.
קולו של הלב נשמע דרכה, היא כלי שרת לדיבור הנשמה (shen)
היא יודעת את מקומה, מול הלב, ולכן מצניעה עצמה.
2- דרך ההקטנה העצמית – הצ'י זורם לכיוון הרצוי ללא הפרעות כמו מים הזורמים למקום נמוך.
3- הרצון מתממש באופן האורגני והישר ביותר, כאשר הוא מתרחש בהיחבא, ולא בראש חוצות.
רצון היוצא לעולם ברעש החצוצרות, קורה תיגר לעולם ומזמין לעצמו אופוזיציות חזקות.

זוהי נקודה המעמידה עצמה ככלי שרת לדבר גובה ונשגב ממנה.
דרכה לומדים על צניעות, ועל הדרך לגדילה נכונה המסירה הפרעות אפשריות מן הדרך.

סיפורו של האדם:
1- זהו סיפורו של אדם פרגמטי, מעשי, שכוחו טמון בהיותו מעמיד את עצמו ואת הכוחות שיש בידו, לשירות של דבר מה גובה ממנו.
כאשר ידועה לו המטרה, והסיבה שממנה נובעים המעשים, ולאן הם פונים ומהי התכלית הגבוהה אותה הוא משרת, אז כוחותיו ומלוא הפוטנציאל שלו מתממשים באופן היסודי והטוב ביותר.
2- נקודה התורמת לבירור הסיבה הגבוהה, התכלית הגבוהה של שאלות יסודיות ועקרוניות על מקורותיו של האדם, דרכו ותכליתו, ועל הדבר שהוא בא לשרת לעבוד עבורו.
3- נקודה המשיבה את האדם לפרופורציה הנכונה של גבולות העשייה שלו, לאור ההבנה היסודית של הדבר שאותו הוא עומד לשרת.
4- נקודה המבררת לאדם את מקומו היחסי מול המכלול הרחב העולם הגדול.
נקודה זו, בעלת אפקט מעצים של כוחות העשייה של האדם, אך איכות העשייה והצלחתה, תלויה בצניעות של ההבנה על מקומו היחסי של האדם.
5- נקודה עם אפקט יאנג, חזק ומהדהד, שהופך לרלוונטי כאשר האדם יצא וחרג ממקומו המאוזן של יכולת העשייה שלו, הוא עושה יותר מדי ובעוצמה רבה מדי.

סיכום:
נקודה המשיבה אדם מעשי, ריאלי, למקומו היחסי והמדויק מול הדבר שאיתו למענו הוא עמל.
נקודה להשבת המשמעות וההיגיון הפנימי של האדם על חייו, ועל הדרך שהוא עובר.
וכן על האופן בו הדברים הופכים להיות מעשיים וכיצד הן מבטאים את היסוד העמוק של המערכת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s