周榮 Zhou rong – טחול 20

מיקום: 6 צון מקו האמצע, ברווח הבין צלי השני – מתחת לריאה 1.
משמעות השם: Complete Nourishment, Encircling glory, All-round flourishing.
הזנה מלאה – שלמה, תהילה מקיפה, פריחה וצמיחה מכל כיוון.

סיפורה של נקודה:
זוהי הנקודה הגבוהה ביותר על תעלת הטחול, שם הטחול "מרים" את כוח ההזנה שיש לו, למקום הגבוה ביותר.
אחד מתפקידי הטחול המרכזיים זהו בלהרים את האיברים ולהחזיק אותם במקומם, כלומר – כוחו של הטחול זהו בעלייה והחזקה של הגוף, בנגד כוח הגרביטציה, כוח המשקל של הגוף.
כביכול – כוחו של הטחול פועל פעולה ההפוכה למסה הגופנית, כוחו של הטחול שהיה רוצה לרחף ולהפוך את גוף כולו לקל עד לנקודת הריחוף.
וכן, הטחול – כיוון שאינו יכול להגיע לנקודת הריחוף – אך הוא מעלה ומעמיד את הקומה כולה על מקומה, הוא זה היוצר את המרכז היציב שדרך אותו המרכז (יסוד האדמה) מתאפשרת התנועה של המבנה כולו, הזקוק לאיזון של כוח הגרביטציה מול הכוח העולה למעלה, כך התנועה קדימה מתאפשרת.

זוהי נקודה שמביאה את כוח ההזנה של הטחול למקום הגבוה ביותר, ומשם – דרך הנקודה ניתן לפזר את אותה ההזנה למקומות הרלוונטיים במבנה כולו – גופני או נפשי.
יש לנקודה זו, קרבה וקשר עמוק לריאות. כיוון שהריאות אחריות לנושא הפיזור, דרך הריאות נוצר תהליך ההעברה של אותה החיוניות של הטחול, המעוניין להעביר את אותו הכוח למימד מסוים במערכת (דבר שנעשה באמצעות כנפי הריאה)

מגמת הטחול – דרך נקודה זו – הינה להביא את ההזנה המלאה והרלוונטית של איברי הגוף והנפש למקום נדרש, למקום הזקוק לאותה ההזנה.
דבר הנעשה בשיתוף עם הריאות – בעבודה משותפת.
זוהי נקודה המחייבת את שיתוף הפעולה, כאשר העבודה תוצאותיה הן תוצר של שיתופי פעולה.
כלומר- אם הטחול מעוניין שההזנה שלו תגיע למקום המתאים, עליו להתחבר עם אותה המגמה אל איבר אחר נוסף.

סיפורו של האדם:
אדם האחראי על הצד האקונומי – הניהולי של מערכת כלשהי. יש בידיו משאבים מסוגים שונים, ועליו להחליט על הדרך הנכונה לחילוק ופיזור אותם המשאבים, לטובת מערכת כולה.
קיימת אפשרות שאדם זה ייתקל בקשיים במשימה זו.
הינה כמה אפשרויות רלוונטיות:
1- כיוון שיש בידו שפע רב, הוא נתון ואולי אף חשוף למניפולציות של מתן שוחד שיקדם אינטרס זר של משהו מחוץ לטובת המערכת.
2- הוא עשוי "לרחם" על משהו שזקוק ונראה חלש מן האחרים, דבר שעלול לנווט את המשאבים למקומות לא מתאימים – ולא בפרופורציות הנכונות.
3- הוא עשוי לחשוב כי הוא עושה "לי ולביתי" ולשכוח את תפקידו המערכתי.
4- הוא עשוי לאבד את הרגישות המודעת תמידית למתרחש ולעבוד לפי "פרוטוקולים" מוכנים ומחזוריים, ללא קשר לצרכי המערכת.
5- הוא עשוי להפוך ל"משוחד" עקב אהבתו לאיבר מסוים, לאדם מסוים – דבר המשכיח ממנו את שאר חלקי המערכת או שאר בני המשפחה או בכל תחום ניהולי אחר.

אספקט נוסף:
התפתחות ראיית המערכת, ראיית המכלול והמרחב השלם.
אדם הזקוק לפתח בתוכו את יכולת התפיסה של צורכי השלם, כיצד עליו להבין את תנועת השלם, להצטרף לתנועה זו עם מה שיש לו לתת ולהביא.
כיצד לנהל כל נושא ומערכת, מתוך התפיסה הרחבה של הבנת החזון.

אספקט נוסף:
ניהול אקונומי כלכלי של כל נושא ועניין:
1- האדם את עצמו, כאשר קיים באדם בזבזנות יתר, והכסף "בורח" לו בין האצבעות.
2– אדם שלא מנהל את תקציב ביתו באופן הנכון, ולכן נכנס לחובות וקשיים.
3- אדם שנמהל חברה או כל גוף אחר, וניתקל בקשיי תזרים, לאור התנהלות לא נכונה ואיננה רואה את חזון העסקי.

סיכום:
נקודה לפיתוח ראייה רחבה של השלם – עם הבנת הכיוון והחזון של התנועה, באדם הפרטי וכן בניהול של מערכות.​

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s