陷谷 Xian Gu – קיבה 43

מיקום: בין שתי העצמות המטאטרסליות (metatarsal) השנייה לשלישית, בשקע העמוק שנוצר בחיבור לעצם ה metatarso – falangial .
איכות הנקודה:
נקודת פלג
נקודת עץ
משמעות השם: Sunken valley, deep valley.
עמק – עמוק, שוקע.

סיפורה של הנקודה:
"כאפיק לנהר – כן טאו לעולם.
מדמה הנהר ששליט הוא לאפיקו, כי האפיק מנמיך עצמו בפניו.
כן ידמו כל הנהרות כי מושלים הם באפיקיהם.
הילכך, החכם המבקש למשול בבני אדם, יבטל עצמו בפניהם.
למען עמוד בראשם, יבחר לעצמו את המקום האחרון ביניהם.
וכך, במשלו, אין בני האדם חשים בכובד עולו.
בעומדו בראשם, אין הם חשים ברסנו.
הילכך, שש העולם לשאתו על כתפיו ולעולם לא ייעף.
אין הוא מתחרה באיש. הילכך, אין לו מתחרים"
(טאו טה צ'ינג, לאו טזה – תרגום: שלמה קאלו)

נקודה שהזרימה אליה, זהה לזרימת המים בטבע ממקום גבוה למקום נמוך.
הנקודה משכת אליה את זרימת הצ'י.
היא יוצרת ואקום המושך לתוכו את תנועת התעלה.
מן הזווית הקלינית – היא ואקום לעודפים שיש בתעלה, לכן היא מטפלת במצבי גודש או ריכוז הגבוה מדי בצ'י המרוכז בתעלת הקיבה.
עודפים בתעלת הקיבה במישור הגופני:
ליחה המצטברת בקיבה ובמעיים.
אש בעיות עיכול הגורמות ל"צ'י מורד" – צ'י שעולה למעלה במקום זרימה טבעית למטה, דבר המייצר צרבות או נטייה לכאבי ראש (לרוב כאבי ראש אלו קשורים באש העולה מן הקיבה)
עודפים בתעלת הקיבה במישור הנפשי:
גודש של ליחה, אש, יאנג. העולה לראש או שמתרכז בחזה וגורם להפרעות בלב ולקושי של הלב להוות בית ל – shen (נשמה)
לרוב תופעה זו קשורה במצבים קיצוניים של אלימות והפרעות התנהגות בדפוסים לא צפויים, קיצוניים, עם התפרצויות אלימות.

הנקודה מטפלת במצבים מורכבים ועמוקים עם נגיעה עדינה שכמעט ואיננה מורגשת עקב איכות ה"עמק שאליו הכל זורם טבעית", שיש בה.

סיפורו של האדם:
אדם הזקוק לטפל במצבים קשים, וללכת בין הטיפות, עקב אנשים אגרסיביים, או מצבים רגשיים גדושים. כאשר עליו לעשות עבודת גישור וטיפול באופן שהוא עצמו אינו מורגש, לא תופס מקום, עם נוכחות שאיננה בולטת. ועדיין עליו להוביל תהליך שהוא המנחה או האחראי.
הוא יודע לפתוח חלל המזמין התפתחות של קתרזיס המוציא רגשות קשים.
הדבר מתאפשר עקב נוכחותו הבלתי נראית לעין, המורגשת אך אינה מתערבת ואינה בולטת.

איש סתרים היודע את רצונו, ומבין כי השגת מבוקשו תלויה בהיותו ברקע של התהליך, כמו שהוא עצמו איננו שם בעת התהוות התהליך הנוצר מרצונו וממה שהוא עצמו מוביל.
הוא יודע להפעיל אנשים מתוך דוגמה אישית וללא הפעלת מרות, אלא מתוך העצמתם.
אדם זה אינו חלש, ואינו מאבד את הציר הנפשי שלו לאור כוחניות של אחרים.
אין בו אמורפיות בידיעה הפנימית שלו את עצמו. הוא מבוסס ובטוח ביכולותיו וב"עצמי" שלו.

סיכום:
נקודה המלמדת את האדם, כיצד עושים ופועלים עם מינימום השקעת לחצים וכוחות.
נקודה המלמדת את האדם ענווה וצניעות, ככלי להשגת המטרה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s