מיקום: מתחת לפיקה, בצד החיצוני שלה, על השקע שנוצר בברך, בצד החיצוני של גיד הפטלה (patelar ligament)
משמעות השם: Calf's Nose, eye of the knee.
האף של העגל, העין של הברך.
סיפורה של הנקודה:
מן האף של העגל, מושכים אותו לכיוון הרצוי, אולי הוא מתנגד כמו נער צעיר שמתמרד מול ההורים למרות שהוא יודע שהם אומרים ועושים לטובתו.
העגל, הינו עם חיוניות צעירה, פרועה, מחוסרת גבול בשמחת החיים המתפרצת שיש בו.
כיצד מוליכים את אותה החיוניות של העגל הצעיר השש לחיים למקום קונסטרוקטיבי?
מושכים אותו מן האף.
הברך זהו המפרק הפורץ דרך, זהו המפרק שבצעדי האדם הוא הראשון לכוון את הדרך. לכן הברך זהו מפרק הקשור לאדם ההולך בראש, המנהיג, הרואה כיוון מוגדר, היודע לאן הוא מכוון בהליכתו.
לכן – שמה השני של הנקודה: "העין של הברך", כדי להראות כי הברך היא זו המגלמת את הרצון, את הכיוון, את הידיעה של האדם לאן הוא מעוניין להגיע, כביכול יש לברך את העיניים לראות לאן ללכת.
האף: זהו האיבר דרכו האדם בא המגע ראשוני עם האקולוגיה הסביבתית, וכך יוצר איזון, הרמוניה וסינרגיה בינו לבין העולם הסובב.
למשוך את העגל מאפו, זהו המשל והאנלוגיה כיצד האדם לומד לפלס את דרכו בעולם, ולהגשים את רצונו ומהוויו למרות היותו חלק מעולם ששם כל אדם, כמוהו בדיוק – מנסה אף הוא לפלס לו את דרכו.
כיצד האדם מפלס לו את דרכו הייחודית ביחס ובמקביל לתנועה של העולם, ביחס לאנשים שהוא חי עימהם בקהילה.
סיפורו של האדם:
1- כאשר הרצון של האדם אינו ממוקם נכון בחלקי הנפש. האדם יודע את רצונו, אך אינו יודע ליישם את הרצון. הוא נוטה לבטל ולהפחית מן הרצון האישי שלו, ביחס לעולם – אנשים – מחנכים או הורים. וכך הוא מוותר למעשה על דרכו ועל ייחודיותו. דבר שעשוי לקבל ביטוי קליני על הברך.
2- או במקרים הפוכים בהם האדם הוא אבוקה של אש ולהבה, והגבולות שלו ביחס לרצונו, כיצד להכיל את הרצון והכיוון שהוא מציג, אינו בשל – דבר שניכר בעיקר בבני נוער, כאשר הכוח וההבנה פורצת קדימה, והם הופכים ל"משני עולם", עם נטייה קיצונית ביותר.
גם אז קיים סיכוי שהברך תבטא את אש כוח הרצון שאין לו את התיחום הנכון ביחס לתנועה של האדם בעולם.
סיכום א':
כיצד הרצון ממוקדם באדם?
1- קיים ומודע אך מדוכא
2- קיים ומודע ולא מתחשב בנסיבות של חיים או תנאים
3- לא קיים ונעלם מן הקוגניציה של האדם, עד למקום שם האדם מחוסר רצון, דבר העשוי להוביל למצבים נפשיים קשים ביותר.
סיכום ב':
נקודה הממקמת את הרצון באיזון נכון מול חלקי הנפש האחרים, וכן ממקמת את הרצון של האדם כאשר הוא מתמודד עם עולם שאינו תואם את אופי הרצון.
נקודה לאיזון הקונפליקט בין רצונו של האדם לעולם, כיצד לאזן ולהרבות תבונה באדם כדי לקדם רצון ללא יצירת קונפליקט.
נקודה למקם את הרצון בפרופורציה הנכונה לכיוון שלשם האדם צועד.
נקודה לחיזוק כוח הרצון.