滑肉門 Hua Rou Men – קיבה 24

מיקום: צון מעל הטבור, במקביל לתעלת התעברות 9. 2 צון צידית לקו האמצע – ההתעברות.
משמעות השם: Slippery flesh gate – Chime Gate – door to the slippery flash.
השער של הבשר החלקלק, או – השער השריר החלקלק, או – השער של המזון החלקלק שער צלצול הפעמון.

סיפורה של הנקודה:
הנקודה מקבילה לשוער הקיבה. בסוף הקיבה יש את השוער הנפתח או נותר סגור, דרכו המזון יוצא למעיים לשם תהליך ספיגה נוסף, עמוק יותר. תהליך הספיגה של המזון מתחיל כבר בפה בלעיסה הראשונית, ולכל מקטע של מערכת העיכול יש פונקציה שונה של תהליכי ספיגה.
בקיבה (ע"פ הרפואה הסינית) מתרחש תהליך הספיגה של המזון ההופך אותו לחלק מן האדם, ומוסיף אליו או גורע ממנו ע"פ איכות המזון והתאמתו לאופיו של האדם (כפי שנדון בנקודות הקודמות, קיבה 23, 22, 21, 20, 19)

מזווית אחרת:
כיוון שהקיבה מהווה איבר מעכל של כל סוגי ההתנסויות, והמפגש הראשוני של פירוק כל סוגי ההתנסויות ליסודות איתם האדם יכול לעבוד לאחר מכן, ולהיות בהדברות עם אותם החוויות.
היא זוהי שמכתיבה על המשך מהלך הפירוק של החוויות וההתנסויות וכיצד אותם החוויות יידחו או ייקלטו, ויהפכו לחלק מן המכלול האנושי.
נקודה זו "מחליטה" איזה חוויות יצטרפו לבניית האדם ואילו חוויות יידחו.
כאשר נקודה זו מתפקדת נכון, היא יודעת את איכות ה – shen, הנשמה של האדם, האיכות העמוקה ואילו דרישות יש לאיכות זו לשם התפתחותה והגשמתה את הטאו של האדם.
אז היא מצרפת לאדם את אותם ההתנסויות הרלוונטיות להתפתחותו באופן הנכון.
אך כאשר אין היא עושה את תפקודה כראוי – נכנסים ללב האדם רשמים, חוויות והתנסויות שאינם תואמים את איכותו ואת צרכיו ההתפתחותיים. אז נוצר באדם הפרעות רבות, מן הסוג של "לכלוך רגשי" או רגשות ורשמים שגורמים להפרעות נפשיות – אשר בסופן הם גורמות להפרעות בתוך האדם בכל המובנים.
דוגמאות:
1- הפרעות קומוניקטיביות – אדם עשוי לומר דברים שלא התכוון, מילים שאינם תואמות את הכוונה.
2- הפרעות רגשיות – אדם עשוי להתנהג באופן לא רציונאלי – התנהגויות שאין לו בהן בחירה, והוא נדחף לפעולות רגשיות ללא יכולות לבקר את עצמו.
3- בהפרעות שינה – ככל שיש באדם יותר הצטברויות של אירועים שיצרו בו הפרעות רגשיות ביחס לאיכותו הנפשית הבסיסית, הדבר יתבטא דרך הפרעות שינה.
4- בלבול וקושי קוגניטיבי בתהליכי למידה – ככל שהאדם סופח לתוכו אירועים, רשמים ורגשות שאינם נכונים לו, ואינם טבעיים לאופי הנפש שלו, הדבר גורם להפרעות למידה קוגניטיביות.

סיכום ביניים:
נקודה הקובעת איזו התנסות הופכת לחלק מן האדם ואיזו התנסות נדחית.

סיפורו של האדם:
אדם ש"סוחב" בתוכו רגשות שליליים ההופכים לרעש מתמיד בתוכו.
תופעה זו מאוד אופיינית, יש אנשים רבים שחיים עם קשת רחבה מאוד של רגשות שליליים,
אך כאן בנקודה זו, הרגש השלילי חדר לאדם לאור התנסויות שנכנסו לתוכו, כאשר הוא לא יכול היה להתנגד או לגלות התנגדות.
כאשר רגשות אלו "שוכנים" באדם זמן רב – הם הופכים לחלק ממנו ומעצבים את אישיותו של האדם.
שימוש בנקודה זו מביא לטהרה עמוקה של כל אותם האירועים שחדרו ללב האדם וגרמו לעיצוב פנימי שאינו מתאים ואינו תואם את איכותו הרגשית הטבעית.

סיכום:
נקודה המזקקת ומטהרת את האדם מכל אותם האירועים שהסיטו אותו מעצמו, שגרמו לו לשנות כיוון בחיים לאור התנסויות שחדרו לו ללב ועיצבו את עולמו הרגשי לא בהתאמה ליסוד הנפש העמוק שיש בתוכו הממתין להתפתחות הטאו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s