乳中 Ru zhong – קיבה 17

מיקום: מתחת לצלע רביעית. על מרכז הפטמה – 4 צון מקו האמצע – מתעלת ההתעברות.
משמעות השם: Breast center – מרכז החזה, מרכז השד.

סיפורה של הנקודה:
זוהי נקודה שלא נהוג לדקור אותה, וכן היא אסורה למוקסה, כך לפי הטקסטים המסורתיים.
מדוע?
מכיוון שאיבר זה בגוף האישה מהווה "צינור" ישיר, נביעה ישירה למקום שממנו טבעי לאישה להיניק, שזהו דרך ליבה, דרך הלב.
ההזנה העמוקה ביותר, נובעת מן הלב, לכן השד והפיטמה ממוקמים אנטומית במקום זה, ששם הקרבה והביטוי למעיין ונביעה הבוקעים מן הלב, הינו ישיר ומיידי.
לכן – מוקסה או דיקור בנקודה זו, עלולים לשבש ולהפריע בקשר העמוק והמיידי של אופן הנתינה הטבעי לאישה. זוהי פעולה פולשנית ואגרסיבית לנקודה כה רגישה.
פתולוגיות בפיטמה, מלמדות על הקושי לחבר את הלב לנתינה ההכרחית לאחר לידה או בכל קשר הורי או זוגי.
דוגמה:
1- דלקת בפיטמה, בעת הנקה או באופן ספונטאני:
קונפליקט עם תחושת אשמה מול סיטואציה שם האישה מחויבת להיות במצב של נתינה, לעומת הקושי להרגיש חיבה או קשר רגשי לאובייקט עליו הנתינה מופנית, כגון ילדים. קושי לחבר את התחושה הטבעית שנראית מחויבת למצב, ביחס למציאות של הנתינה.
2- סרטן בפיטמה:
כעס ושנאה עמוקה, ללא פתרון, שקיים בנפשה של האישה למשך תקופת זמן ארוכה.
עד למקום של התכחשות לרגשות חמים טבעיים, עם יחסים אמביוולנטיים ביחס לעצמה.
מצד אחד היא במקום של נתינה, ומצד שני היא חשה דחייה וסלידה עמוקה מן המקום הזה.
3- שיעור יתר בנשים סביב לפיטמה:
מתרחש באישה "התעבות" רגשית, התקשחות וחספוס רגשי של האישה ביחס שלה למקום הנשיות הטבעית שלה, היא הופכת ל"זכרית" לאור אי רצון להיות במקום של נתינה.
יש אפשרות כי היא אף הייתה מעדיפה להיות "גבר" ולכן היא מאמצת איכויות זכריות מן הזווית הנפשית והפיזיולוגית.

סיכום ראשוני:
אופן העיסוק עם נקודה זו אם כן, אינו ישיר, כיוון שהנקודה עם חיבור מיידי וישיר ללב.
לכן העיסוק עם אופייה של הנקודה, כאשר יש הכרח לאור סוגים שונים של פתולוגיות (גופניות או נפשיות) מקבל את ההתייחסות הקלינית דרך נקודות הקשורות ללב מזוויות שונות.
אולי נקודה מקומית אחרת כגון קיבה 16 – 15. ואולי נקודות בתעלת מעטפת הלב.
הדבר מחייב את תהליך האבחנה.
העיקרון: שהטיפול עצמו נעשה בנקודות פריפריאליות לנקודה זו, למרות שהיא זו שעומדת במרכז הצרכים הטיפוליים.

סיפורה של האישה, לרוב אישה מן התרבות הנוכחית:
1- הלב הולך למקום אחר ושונה מן המחויבויות שיש לה. היא קרועה בין העולם החיצוני ודרישותיו, לעולם הנפשי, למקום אהבתה.
2- חוסר בשלות של האישה להיות במקום של מיניקה או מעניקה, היא עצמה עדיין לא הבשילה ולא מבינה עד הסוף כיצד לתפקד כאחת הנותנת ומעניקה מעצמה לזולתה.
3- אי הבנה וחוסר בבשלות בהיכרות של האישה עם מקום העמוק שלה בתוכה. דבר שגורם לעשייה מכאנית ללא רגש וללא כוונה.
4– לב פצוע, לב פגוע לאור אירועים מן העבר, דבר שגורם להענקה שאינה מזינה ואולי אף פוגעת בילד או האובייקט שאליו הנתינה מופנית. אז מעצם הנתינה מסוג זה, הפגיעה והכאב בנפש האישה מעמיקים, דבר שמכאיב עוד יותר.
5- כעס בסיסי של האישה על מקומה תרבותי כזו האחראית לנתינה.
טענתה: מדוע אני היא זו שמוותרת על הקריירה, על ההתפתחות, על הגוף הנאה שלי, על החיים החברתיים שלי. השעה שהעולם ממשיך קדימה, אני נותרת מאחור…

סיכום:
נקודה לקשר בין הלב כמקור הברכה שיש באדם, ליכולת לתת לאחר דרך הנביעה הבוקעת משם.
נקודה לקשר בין הלב לתהליך ההנקה.
נקודה המחברת את העשייה למקום העמוק ביותר בנפש האדם (shen )

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s