經渠 Jing qu – ריאה 8

מיקום: צון 1 תחת ל ריאה 9. רדיאלית לעורק הרדיאלי.
איכות: נקודת נהר. נקודת מתכת על תעלת מתכת.
שם הנקודה: Channel Ditch – meridian gutter – passing ditch
תעלת ניקוז, מרזב עליו נשפך העודף והמיותר.

סיפור הנקודה:
1- אספקט אחד של השם מתאר את מיקומה של הנקודה ביחס לנקודה שקדמה וביחס לנקודה שתבוא.
נקודת מעבר המעבירה את תוכן משמעות השם של נקודה הקודמת, ומתייחסת לתוכן של הנקודה הקודמת (רצף שבור) באופן שהיא תומכת בתהליך הנקודה שקדמה, לתמוך שזרימה הקומוניקטיבית הנכונה.
כמו כן היא מכינה את הדרך לנקודה הבאה שתבוא, ריאה 9 (התהום הגדולה)
כך ששם הנקודה מתאר את הצורך לוודא את המשך הזרימה של התעלה.
כך שהמשך הזרימה בתעלה אינו דבר מובן מאליו, ויש קשיים רבים שמונעים מן הזרימה בתעלה להמשיך את דרכה, והזרימה בתעלה זקוקה לתמיכה ועזרה מסוג מסוים ביותר.

מהי איכות הזרימה בתעלת הריאה שהופך אותה למורכב יותר?
א- החיוניות של תעלה זו נעה בשני כיוונים, פנימה והחוצה.
ב- כל נקודה על פני התעלה מהווה צומת לכיוונים שמתייחסים מצב אחד, לתעלה ולאופייה ומצד שני לאספקטים שאינם קשורים ישירות לאופייה של התעלה אלא לתפקודים רחבים יותר של יחסי גומלין עם העולם הפנימי של האדם וכיצד הוא מסנכרן את עולמו עם העולם הסובב.
ג- כיצד האדם מוצא את מקומו מול העולם החיצוני, עם הייחודיות שלו.
ד- כיצד האדם נע בין תוכן משתנה (עולם חיצוני) למציאות שאינה משתנה (עולם פנימי מתגבש, לאור האיכות של shen – נשמה)
ה- כיצד האדם מתגונן מפני השפעות זרות וחזקות ממנו, תוך כדי תהליך ההתהוות הפנימית.

2- אספקט שני הינו התוכן והמשמעות של הנקודה ללא קשר ליחסי הגומלין עם הסובב, אלא עקב האינדיווידואליות של ייחודיותה של הנקודה. דבר שניכר דרך השם של הנקודה המבטא יכולת לניקוז של תכנים קשים, שלא נעים לעסוק בהם. הם תכנים של האיכות הקשה והגסה של העולם הרגשי הזקוק לפנוי, ולהולכה מחוץ לאדם כיוון שהם מעכירים את הנפש. רגשות כמו כעס, מרמור, דכדוך, תסכול, עצב מלנכולי, ועוד רגשות המהווים "רעל" בעבור האדם ומקומו.
יש לזכור כי רגש מסוים כגון כעס, עשוי להיות מזין לאחד מרעיל את האחר, הדבר תלוי במרקם הרגשי של האדם ומקום ההתפתחות שלו.
לכן הנקודה הופכת לרלוונטית עם רגש מסוים מציק והופך לגורם מרעיל בנפש האדם, ולא סוג הרגש.

סיפורו של האדם:
1- אדם חזק, עם תוכן פנימי עשיר, אך אינו מגובש. מצד אחד הוא מבין כי דרכו כרוכה בקושי רב ומצד שני אין הוא יודע לעמוד על שלו מול העולם ולגבש את הגבולות להם הוא זקוק לשם הגדרת האיכות הפנימית שלו. זהו שלב ראשוני בדרך, של אדם המכיר את עצמו ואת דרכו.
2- אדם עם עוצמות רגשיות המהוות גודש. גודש הגורם להפרעות קומוניקטיביות, ולכן יש צורך לקטרזיס רגשי מן הזווית הפסיכולוגית על מנת שלנקות את הנפש, או לחילופין להיעזר בנקודה זו.
3- אדם שהגבולות אינם ברורים לו מישור החברתי והקומוניקטיבי, הוא אומר דברים שלא התכוון או מתנהג באופן שאינו הולם, לעיתים מעליב ומתנהג בגסות רוח מתוך אי הבנה ומגושמות נפשית. דבר זה אינו בזדון – אלא מחוסר הבנה ובקיאות חברתית.
4- אדם שבחר דרך שהיא קשה מדי עבורו, הוא הולך ומשנס את מותניו ללא ההבנה של סוגי האיכויות שהדרך מבקשת וזקוקה לה, וכן על היכולות העומדים לרשותו ביחס למימוש הדרך.
למשל: אדם שמחליט כי הוא רוצה להיות רץ מרתון, הוא קם בבקר בהתלהבות רבה, מתחיל לרוץ ללא ההכנה הדרושה וקורע רצועה או גיד מן המאמץ שאינו מורגל בו.
או – אדם מחליט כי הוא יהיה גדול בלימוד שבו הוא עוסק (דבר המחייב השקעה של חיים שלמים) הוא קם בבקר ומתחיל ללמוד בכל הכוח וההתלהבות עד שקורס ומוותר.
5- אדם שמתייחס לעצמו בנוקשות יתר, שם את עצמו שמשמעת שאינה משרתת את הדרך ואת המטרה של דרכו. דבר הגורם לפגיעות של האדם בעצמו במישורים שונים, גופני ונפשי.

סיכום: נקודה לפרופורציות של האדם מול עצמו, מול דרכו החיים, מול הצד החברתי.



להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s