列缺 Lie que – ריאה 7

מיקום: צון וחצי מתחת לפרק קו היד, מתחת לסטילואיד הרדיאלי, בין שני הגידים.
איכויות הנקודה:
נקודת חיבור לבן הזוג היאנגי, המעי הגס.
נקודה הפותחת את ren mai, תעלת העיבור, אחת מ8 התעלות המיוחדות. נקודה סוגרת מעגל – כליות 6.
נקודת פיקוד, אחראית על העורף והראש (נקודה הפותחת את אזורים אלו המקרים של עודף וסטגנציה)

שם הנקודה: Interrupted Sequence  –    Broken   sequence  

רצץ שבור. או – שבירת הרצף. או – הפרעה ברצף הקבוע.

סיפור הנקודה:
יש דפוס קבוע של זרימה מחשבתית או רגשית. ודפוס זה נשבר ואינו משלים את תנועת הרגש והמחשבה.
יש הפרעה בזרימה של תנועת הרגשות או המחשבות
דבר זה נכון גם מן הזווית הגופנית, דפוס תנועה שאינו רצוף ונקטע בשלב מסוים, אז יש הפרעות מטבוליות שונות, בעיקר בתהליכי נשימה ובתנועת נוזלים בגוף.
הדבר המרכזי: דפוס נע בקביעות, הדפוס נקטע ונשבר.

סיפורו של האדם:
אדם שכוונתו אינה פוגשת את המציאות כמו שהאדם רצה, הוא מובן אחרת ממה שהתכוון.
הוא אומר דברים עם כוונה ורצון מסוים, אך האדם השומע אותו הבין אותו באופן שונה לחלוטין.
קיימת בעיית קומוניקציה שהאדם אינו מצליח להעביר את כוונתו לחברו, וחברו מתרגם את דברי האדם בשונה ממה שרצה האדם.
זוהי נקודה למצבי "מגדל בבל" קומוניקטיבי.
ככל שקיים פער הגדל בין האדם והכוונה שלו בדבריו, לאופן בו הוא מובן בעולם, כך גדלה תחושת התסכול והבדידות. כיוון שאותו האדם אינו מצליח להעביר את עולמו הפנימי באופן שעליו התכוון.
לכן נוצר בתוכו חצץ מן העולם על כי אינו יכול להנגיש את עצמו בדיוק ובאוטנטיות האמתית.
יש לפער זה תוצאות מסוימות בנפש האדם. אפשרות שכיחה שהאדם הופך לסגור ומסוגר, וכמו שמוותר על האפשרות שיום אחד יבינו אותו כראוי, אפשרות נוספת – שהאדם הופך להיות קשיח, לוחמני, באותה הסיבה בדיוק – על כי אין העולם מבין אותו כראוי.

קיימים מצבים רבים בחיי האדם בהם האדם חש כי אין הוא מובן, או שאין לו את הכלים לתקשר את עצמו לעולם כפי עולמו הפנימי, גם המצבים זמניים אלו, נקודה זו רלוונטית.

השאלה המרכזית:
מהם הגורמים או הסיבות שהביאו לשבירת הרצף ולבעיות קומוניקטיביות בהם האדם הופך בודד וקשה, ומה הפרעות אלו באות לשרת?
הנקודה המרכזית שבעבורה יש צורך לשבירת הרצף והדפוס, היא שאופן הזרימה והדפוס אינם נכונים ואינם משרתים את מגמת ה"טאו" של האדם.
רוב המקרים – האדם בונה דפוס קומוניקטיבי שאינו מביא בחשבון את האחר, האדם מכיר את עצמו יודע את נפשו, אך לא יודע את עולמו של האדם השני הניצב מולו, וכאן נובע הקושי מרכזי המצריך מן האדם התפתחות ובגרות של האיזון נכון שבינו ובין העולם בו הוא גר, בינו ובין חברו.
נקודה זו אופיינית ביותר בין בני זוג החיים ביחד, הוא מכיר את עצמו אך אינו מכיר מספיק את בת זוגתו, ואילו אף היא מכירה טוב את עצמה אך אינה יודעת בבשלות הנדרשות ליחסי גומלין מאוזנים את בן זוגה, ומכאן נובעות אין ספור בעיות קומוניקטיביות.
מצב המחייב את האדם ללימוד העולם החיצוני, על מנת שייווצר האיזון הנכון שיאפשר קומוניקציה נכונה בינו לבין חברו.
נקודה זו מזמינה את האדם להתפתחות הנכונה ולתבונה ההכרחית להכרת האדם את עולמו בו הוא חי ואת האנשים איתם הוא משתף את חייו.

סיכום:
בעיות קומוניקטיביות של הקושי באדם שהוא יובן כמו שרצה, אמר והתכוון.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s