איברי הגוף, איברי הנפש – חלק ו'. העיקרון האלוהי

1- הופעתו של גוף האדם, כפי שהוא נראה לעין, אינו רק תוצר גנטי. יש מרכיבים גופניים – חומריים בעלי הקשר אתני ומשפחתי. אך עיקר סיבת צורת והופעת הגוף כמו שהוא נראה לעין, על כל צדדיו השונים, נובע מן העיקרון האלוהי השוכן בתוך האורגניזם האנושי.

2- הגוף אם כן, הינו צל ושיקוף לעיקרון האלוהי השוכן בקרבו. הגוף כ"לבוש" לעיקרון האלוהי, מרמז ומלמד על מי ששוכן בקרבו.
מצורתו של הגוף ניתן להבין ולהסיק על האיכות של העיקרון האלוהי השוכן באורגניזם.

3- מושג היופי והכיעור, מה נחשב ליפה בגוף זכרי או בגוף נקבי, הינם מושגים יחסיים תלויי הבנה תרבותית. מה שנחשב ליפה בתרבות אחת עשוי להיחשב למכוער ולדוחה בתרבות אחרת.
האסטטיקה של חיצוניות הגוף האנושי הינה תוצר של ערכים תרבותיים מקומיים. ערכי האסטטיקה והיופי אם כן, אינם מוחלטים, אלא יחסיים לחלוטין.

4- כך שאין קשר כלל בין "יופי" של אדם מסוים או "כיעור" של אחר (אשר מוגדרים כך לאור ערך תרבותי יחסי) לסמן המרמז על העיקרון האלוהי השוכן בגוף האדם.
מן הזווית של העיקרון אלוהי, אין יופי או כיעור (אלו הם ערכים אנושיים מקומיים) יש ביטויים אשר עניינם להעיד ולגלות את מטרת האדם בחייו הנוכחיים. דרך תווי פניו, דרך הופעת גופו על כל זוויותיו שלו או שלה, ניתן להבין ולראות את רצונו ובקשתו של העיקרון האלוהי. רצון שעניינו דרך שיש לעבור, שיעור ללמוד, ידע שיש לאדם להשכיל, מסלול חיים המביא להשלמה של נושאים מסוימים וכך הלאה.
המבנה האנושי מגלה את הרצון של העיקרון האלוהי שבאדם.

5- האם יש מושגי יופי או כיעור מן הזווית של העיקרון האלוהי?
מושג היסוד המוביל לתפיסה אסטטית מן הזווית של העיקרון האלוהי הינו ההרמוניה הנוצרת מכלל החלקים המייצרים אחדות. כאשר כלל החלקים במערכת האנושית עובדים ביחד למטרה משותפת, כאשר אין באדם קונפליקט, אלא הסכמה של כלל חלקיו להגשמה של מטרה מסוימת, שם נוצרת הרמוניה שהיא זו הנחשבת ל"יפה" ול"אסטטית".
כאשר יש אחדות באורגניזם האנושי, וכאשר אחדות זו נודעת באופן מודע לאדם, באיכותה, שם יש יופי, אסטטיקה והרמוניה.
כך שהאחדות מייצרת יופי ואסטטיקה.

6- יש לגשת ללמוד את גוף האדם מזווית שונה לחלוטין. אין להתייחס לגוף האדם כמו שהיה "גוש בשר", גישה חומרית זו שגויה ומורידה את חיי האדם למקומות נמוכים מאוד. יש לגשת ללימוד זה בכבוד לדבר בעל ערך עצום, הגוף הינו "כלי" לעיקרון האלוהי, ולכן לימוד האורגניזם מזווית זו מביאה סוג שונה לחלוטין של הבנה על איברי הגוף ועל הופעתו של האדם בגופו.
תכלית לימוד זה:
א- להגיע לידיעה ולהכרה העצמית.
ב- להכיר ולדעת את הסיבה לשם מה אנו כאן.
ג- להבין את האיכות היסודית שהיא מה שאנו ברובד העמוק.
ד- לדעת את דרכי היישום של מטרתו הפרטית של האדם בדרכו הפרטית. כיצד עליו ליישם את מה שהבין.
ה- דרך ידיעה זו ובאמצעותה, להכיר אחרים וכן צורות חיים נוספות אשר חיים בקרבת האדם.

7- אופן הלימוד של האורגניזם האנושי:
א- הבנת הפיזיולוגיה של איבר מסוים.
ב- הבנת משמעותו של אותו האיבר בדינאמיקה הרגשית. למשל-  אצבעות כף היד "עושות". ולכן אצבעות כף היד משקפות את יכולות העשייה של האדם, את יכולת ההגשמה של רצון או תוכן פנימי לעולם המעשה.
דוגמה נוספת: מבנה הגולגולת הינו מבנה של כמה יחידות עצם, אשר מכילות בתוכן את איבר המוח. הגולגולת הינה "לבוש" למוח, המוח הינו איבר עצבי ואינטליגנטי במיוחד, הקשור לפעילות מחשבתית, רגשית, ופיזיולוגית. לכן צורת הגולגולת הינה סמן לאיכות של תודעת האדם:
ראש מאורך- נטייה אינטלקטואלית.
ראש פחוס – נטייה אימפולסיבית.
צד אחורי של ראש ישר ולא עגול –נטייה ישירה, נטייה להגיש עצמו באופן ישיר וללא עקבות.
אחורי ראש עגול – נטייה לעצירה, הכלה והתבוננות לפני תגובה.
ג- עצירה על האיכות הפנימית שמוגדרת דרך ההבנה הפיזיולוגית ומשמעותה הרגשית, תודעתית.
לימוד של איכות זו. לימוד של תכונותיה הנוספות שלרוב אינן ניכרות מייד. אלא מחייבות השתהות מתבוננת.
ד- התבוננות ולימוד זה לאורך זמן מאפשרים היכרות שונה, עמוקה יותר של האדם עם גורמים עמוקים יותר בתוכו.

8- הגוף אם כן, הינו השדה בו מתרחשת ה"דרמה האנושית", דרך תחושות גוף ולימודן, דרך סימפטומים והבנתם, ניתן להבין ולראות את היסוד העמוק שחי באדם, מה הוא מבקש ומה או אומר, ומה היא הדרך אותה עליו לעבור.
לעיתים תחושות גוף נובעות מסיבות פיזיולוגיות לחלוטין, גשמיות לחלוטין. לעיתים סימפטומים גופניים כגון: כאבי ראש, מחושים בבטן, עקצוצים במקום מסוים בגוף, סימפטומים קלים של אלרגיה ועוד, מאפשרים חלון התבוננות עמוקה ליסודות קיומיים מאוד בסיסיים באדם.
כאן הלימוד הינו להכיר ולדעת את ההבדלים בין תחושות גוף ממקור כימי, לתחושות גוף הנובעות ממקור גבוהה ועדין יותר מן הגוף עצמו.

9- כל דבר המתרחש בחיי האדם, כל שלל האירועים המתרגשים לבוא על האדם, מתחילים בתחושות גוף אשר דרכם מוגשם האירוע שהתרחש. אדם שקם בבוקר עם תחושות מסוימות בגופו, שגרמו לו לחוש שמשהו שהוא לא יכול להגדיר לעצמו, אינו במקומו. ובמשך היום קרה לו דבר מה. סימנים גופניים, תחושות גופניות קדמו לכל אירוע בחיי האדם.
יש להכיר את תחושות אלו, ולדעת כיצד עובדים איתן, כדי להכיר את הדינאמיקה של הגשמת האירועים בחיי האדם.

10- סיכום:
על האדם לכבד את גופו, במזון מתאים, בהיגיינה נכונה ובתנועה מזינה.
הגוף הינו מיכל וכלי לעיקרון האלוהי באדם.
תורה זו מתומצתת בלימוד של יחסי גוף נפש.
מטרתה: להגשים את העיקרון האלוהי באופן מודע בחיי האדם, באופן טבעי, אורגני, פשוט, וקל ללמידה.

http://kobynehushtan.co.il/ בואו לבקר באתר החדש

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s