תחילתו של מסע זקוק לתשוקת הלב ולהגדרת הכיוון הנודע דרך כוח הרצון – ההדסיים

"דרך שאורכה אלף מילין, ראשיתה במקום בו דרכה רגלך כרגע" (לאו טזה – טאו טה צ'ינג, ס"ג)

1- הדסיים מהווים את הקבוצה הראשונה הפותחת את ה"מסע" של טור חמישי, ביחד עם הוורדניים. בעת שהוורדניים מהווים את הסמן של התפתחות הרגש ותשומת לב לדינאמיקה אינטימית, ההדסיים משקפים את התפתחות ה mind – ככלי הכרחי להתפתחות האדם. ה"אנרגיה" של קבוצה זו מבטאת "גודש". צריך גודש של דבר מה כדי שייפתח את האפשרות להתפתחות ה mind. כמו כל איבר נפשי באדם – כך גם ה mind צריך סוג מסוים של חיוניות כדי להתפתח. החיוניות של קבוצה זו דוחפת את המערכת לייצר תנועה שכלית שבעקבותיה מתפתחת היכולת לעבוד עם השכל. הטור החמישי מתחיל את דרכו דרך הפיצול של רגש- וורדניים על מול שכל – הדסיים. מכאן אנו למדים כי "שכל" בריא" אקטיבי ונבון, צריך את המימד הרגשי כדי לתפקד במיטבו. השזירה של עבודה מנטאלית עם יכולת חוויה והתנסות מובילים לתבונה, ולהיגיון הלב, שזהו מימד עמוק יותר במכלול הנפשי של האדם. השכל – אם הוא מתפתח לבדו, כמימד בלעדי בתוך המכלול הנפשי של האדם, האדם הופך לביקורתי, חד וללא רחמים, קשה ונוקשה, קר ומנוכר, רחוק וקוטע. ואילו שכל השזור ברגש מייצר תנועת התפתחות נכונה ואורגנית לנפש האדם. כלל הצעדים בטור חמש מבטאים את המצבים הפתולוגיים – אך בעת ובעונה אחת הצעדים הפתולוגיים מראים את הדרך להתפתחות מאוזנת ונכונה, כאשר אופיו של פתיחת הטור משקף זאת דרך שתי קבוצות הצמחים הפותחות אותו –קבוצת הרגש (וורדניים) וקבוצת השכל (הדסיים)

2- ההדסיים מהווים אם כן את שורש התפתחות השכל – ולכן קבוצה זו אף מהווה גורם עקרוני להתפתחות "כוח הרצון". כוח הרצון נובע מתוך הבנה של יעד אשר מכוון אליו להגיע. ניסוח היעדים והמטרות (שמאופיינות בטור חמישי כטור המסע – כדי שמסע יקבל הגדרה של מסע – על האדם לדעת לאן הוא שואף להגיע, לאן הוא מכוון את צעדיו, ומהי התכלית של דרכו) המטרות והגדרתן נעזרות על ידי הכלי שמכונה "שכל" ולכן דרך ההדסיים נתן לאדם היכולת להגדרת התכלית של דרכו וכן ליכולת לממש את הדרך אותה ואליה הוא מתכוון. כך שההדסיים ברובד ההתפתחותי – נותנים את ה"אנרגיה" שמביאה את כוח הרצון. חיסרון בכוח רצון, קשור לצד הפתולוגי שתשובה לבעיה תמצא בתוך ההדסיים. צד אחד של התהוות כוח הרצון כרוכה בוורדניים הנותנים את ה"תשוקה", את הלהט הפנימי לצאת אל המסע, אך היכולת לדעת לאן המסע פונה, קשור להדסיים, ולכן שתי קבוצות הלו שזורות זו בזו, למען גיבוש של כוח הרצון והידיעה הפנימית לאן פניו של האדם מועדות.

3- נקודה נוספת – דרך קבוצה זו ניתן ללמוד ולהבין יותר לעומק את הדינאמיקה של תהליך הסומטיזציה. כיצד רגש או מחשבה נהפכים על ידי האלכימיה של יחסי גוף נפש, לסימפטומים גופניים. כאשר יש "גודש" מחשבתי או רגשי שעולה בליבו של אדם, אך אין לו את הכלים לתמלל את תחושותיו או להכיל אותן בתוך כלים נפשיים הצריכים הבשלה וזמן, הם הופכים לפיזיולוגיים דרך אברי הזיקה שלהם בגוף האדם. כיוון שקבוצה זו ממוקמת בתחילת ה"מסע" – מתרחש בקבוצה זו תהליך טרנספורמטיבי מדויק מאוד, ביחס לרגש או למחשבה שגדשה ולמיקום בגוף היא הלכה או ועברה למימד גופני. ואת זה נראה דרך ארבעת הרמות המסבירות את תנועתה של התרופה.

ארבעת הרמות של תרופות ממשפחת ההדסיים

1 – cajaputum – אנרגיה – תחושת "עודף" – גודש, החמרת לילה בעיקר ב5 בבקר (סולפור) זיקה פיזית – התרחבות הלשון, הגוף מרגיש גדוש, רקמות הסחוס נוטות לפתח דלקות אקוטיות. סימפטומים מופיעים באחת -מהר – ונעלמים מהר. רגשי – נטייה לתגובות היסטריות עם חרדות שאינן מובנות לאדם, חרדות גודשות במהירות, חרדות מתלוות עם תחושת חנק בגרון, הגרון כמו ונסגר. גישה לחיים – צורך לחזק את המיינד, נשענים על מיינד חזק – אקטיבי –פוטנטי – יש להם יכולת לחשוב כמה מחשבות ביחד. הצורך לפתח את יכולת המיינד – כדי להתגונן מחרדות אינטנסיביות, פתאומיות, מפתיעות.
2 – daphne indica – אנרגיה – תחושת גודש, החמרה בערב, לפני שינה, בעת שכיבה במיטה. (מדוע אז ההחמרה – מכיוון שקשה לסגור את היום, אין סיפוק ותחושת סיום, כמו ו"רק התחיל וכבר מסתיים?") זיקה גופנית – צד שמאל, שרירים, עצמות, רקמות רכות נוטות לכאוב ולהרגיש מודלקות, למרות שאין דלקת. תשוקה חזקה לטבק. העור מגורה – אך לא רואים תסמינים על העור. קשיי שינה – אי שקט בזמן שינה. ריגשי – חש טרוד כל הזמן, חש שאינו מוצא את מקומו, אינו יודע להסביר מה לא בסדר, אי שקט תמידי, קושי להחליט – נהפך לכעסן עקב הקושי להחליט. נוטה להתמהמה, חש קושי ליזום ולעשות – אך עם דחף לעשות ואי שקט עקב כך. גישה לחיים – תחושת זירוז פנימי, עם עצבות שנבנית לאורך שנים עקב אי ההצלחה להגיע לבהירות מחשבתית ולגבי כיוון בחיים ברור וקונקרטי.
3 – eucalyptus globules – אנרגיה – חש תזזיתיות שגורמת לצורך להיות בתנועה, עודף אנרגיה. החמרת לילה בנטייה הפתולוגית, תנועה מחזורית קבועה של הופעת הסימפטומים – דפוס ידוע וקבוע (cedron) זיקה פיזית – אלרגיות עונתיות, כלי נשימה עליונים, נזלות שקופות רבות (allium cepa) שפעות אקוטיות עם זיקה לכלי נשימה עליונים. מלריה (ביטוי לתופעה של חולי מחזורי קבוע) רגשי – נרגן ומתרגש בקלות, תזזיתי ונוטה לפרצי שמחה. לאחר מחווה גל שמחה, נופל לדכדוך עצוב, כעסני,  ומופנם. גישה לחיים – גישה נעורית שמחה ועליצה, עם נטייה להתכנסות ועצבות לאחר "שיצא לעולם וניסה את מזלו".
4 – granatum pomegranate – רימון – אנרגיה – גודש, עודף, תחושת התרחבות. זיקה גופנית – מערכת העיכול, נטייה לתולעים בילדים – עקשניות. מערכת מטבולית כללית – תחושת של אי סדירות בנוזלי הגוף, יש אזורים מלאים ויש שלא, ומצב זה משתנה ונע. תחושת רעב חזקה ולא נשלטת למרות שאכל, החמרה לאחר ארוחת ערב, ריור רב ותמידי (במרקורי סול –הריור בעיקר בזמן שינה). רגשי – נעלב בקלות, מחשבות אקטיביות, מייינד עסוק כל הזמן. מושפע מאוד ממה שהוא חשף אליו, דבר הגורם לתגובות רגשיות חזקות לכל כיוון –על פי מה שנחשף אליו. גישה לחיים – נע סביב צרכים חברתיים, הקיום שלו מתגבש עקב אינטראקציה חברתית, ולכן יש משקל עצום בתוכו ל"מה הוא אמר" – "איך היא הגיבה על מה שאני אמרתי" וכו'
5 – mezereum – אנרגיה – החמרת לילה בכל הרמות. החמרה באוויר קר ולחות. מגע מחמיר –עקב רגישות יתר ותחושת "עצבים חשופים לאוויר העולם" – החמרה מחיסונים – דרך העור וירידה בוויטליות. גופני – עור, העור מגורה ומתקלף כמו אדמה יבשה וחרוכה, עצבים חשופים, נטייה לנוירולגיות עם כאבים שבאים באימפולס מיידי. התופעות הגופניות בצד אחד של הגוף – לרוב צד ימים אך לא הכרחי. כאבי עצמות בעיקר ברגליים – tibia . רגשי – חרדות מורגשות בקיבה, סגור, מנותק, נוטה למלנכוליות, יש צורך עז לצאת לתקשר עם העולם אך קושי בעת היציאה עקב תחושת מגושמות "הדברים לא קורים כמו שחשבתי" וכן הסתגרות ונטייה למצוא מפלט בגישות דתיות, דבר שמעמיק את תחושת הניתוק והעצב מחוסר במגע אנושי. גישה לחיים – מאמץ גדול להיות חלק ממשהו.. גישות חומריות לכל דבר – גם לתכנים "רוחניים".תזזיתי וחרד וחש חוסר ביטחון בהישגים שלו ולכן – אין לו שקט אף פעם עם תחושה שהוא כמו והפסיד. לעיתים תחושה זו הולכת איתו בתחילת מהלך הדברים עוד לפני שקרה משהו…
6 – myrtus communis- אנרגיה – תרופה טוברקולינית – החמרה עם כל שינוי של מזג אויר. גופני – רגישות של כלי נשימה בצד שמאל –ריאה שמאלית. שד שמאל רגיש ונוטה לגודש ודלקות. רגישות בכלי הנשימה עם נטייה לדלקות והתקררויות רבות עקב שינויי מזג אוויר רגשי – אי שקט, תחושה של חוסר מנוחה עם מה שיש – צורך לזוז להיות בתנועה כי "שם יש משהו שפה אין" גישה לחיים – רטט נפשי שיוצר תנועה, צורך לחפש את ה"יופי" ההרמוני, הנכון והמתוקן, עם גישה חיצונית ללא תשומת לב לפנימיות (נקודה זו הינה ה peculiarity – של התרופה, שכן הצורך ליופי והרמוניה הנשען על מראה חיצוני ללא קשר למצבו הרגשי שחשוב יותר, ומכתיב את הופעתו החיצונית, כלומר ההדס לא מזהה בפנימיות את השורש המהווה סיבה להופעה החיצונית,  ומבקש את היופי החיצוני)
7 – syzygium jambulanum – אנרגיה – כבדות, לאות, לעיתים יש פרץ של כוח ואז יורד במהירות לחולשה עמוקה עם תחושת כבדות של כל הגוף גופני – התרופה המרכזית במטריה מדיקה לסוכרת – אי איזון של סוכרים – צניחת סוכר פתאומית, מטבוליזם של סוכר שאינו מאוזן. משפיע על הלבלב. רגשי – לאות רגשית, תחושה שאין טעם לנסות ולהמשיך. גישה לחיים – מפתח גישת תבוסתנות, חי כאחד שוויתר. מדי פעם יש כמו "רוח חדשה" בתוכו, אך זה לא מחזיק לאורך זמן, והוא נופל לוויתור ולתבוסתנות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s