עשרה כללים לשם שמירת הבריאות

במזרח נהוג לומר "בריאות הינה חופש" – והכוונה היא שכשאדם בריא בגופו ובנפשו, הוא משוחרר למלא את כוונת ליבו באופן האוטנטי ביותר. והינה כמה כללי בריאות חובקי עולם שאין להם זמן ומקום והם נכונים תמיד, לשם שמירה על בריאות תקינה, גופנית ונפשית.

1- על האדם לאכול כשהוא רעב ולשתות כשהוא צמא, אל יוכל כשהוא שבע, ואל ישתה כשהוא רווה. תמיד יוכל לכדי שני שליש מקיבתו ואל יעמיס ללא לאות. בקר כדאי לאכול טוב, כיוון שבבקר מערכת העיכול, או אש העיכול במיטבן, כך שהספיגה של הנדרש לחיות הגוף במיטבה. בצהרים יוכל טוב, ובלילה יוכל מעט. בלילה כושר הספיגה של מזונות הינו מועט והגוף חש את האוכל כאבן שאין לה הופכין, לכן לא מומלץ לאכול לאחר שקיעה שאז האוכל אינו מעוכל ונותר בתוך הקיבה לאורך זמן רב ומקשה על שינה ותהליכים מטבוליים.

2- לא מומלץ לאכול מיד עם הקימה מן השינה, יש להמתין מעט ומוטב אף להתעמל קצת על מנת להניע את המערכות גוף שהיו "כבויות" במשך שעות הלילה. תנועה גופנית קצרה ומעירה בשעת הקימה, מומלצת מאוד והופכת את תהליכי חילוף החומרים ליעילה יותר.

3- תנועה גופנית מתונה של חצי שעה עד שעה ביום – מוכחת לשם פעילות תקינה של מוח ומחשבה, אדם שעושה ספורט קבוע ומתון – מאפשר תהליכי קוגניציה מהירים ומשוכללים יותר, וכן יש לתנועה גופנית יכולת לשפר את מצב הרוח למקומות שמחים ופוריים יותר. אצל הרבה אנשים נראית התופעה של רעיונות והבנות ויצירתיות פורה, הבאה לאדם ספונטנית במהלך התנועה הגופנית.

4- לא מומלץ לישון יותר או פחות משמונה שעות ביממה. שליש מן היממה הינה השיעור הנדרש המאוזן לצורכי המערכת. שעות השינה הטובות ביותר לגוף, הינן בין 9-10 בלילה ל 4-5 בבקר.

5- איכות המזון הינו נושא חשוב, בחורף הקרב יש לאכול מזונות חמים כגון – אוכל מבושל וחם בטמפרטורה שלו, בחורף לא מומלץ לאכול מזונות קרים, כגון יוגורטים ומוצרי חלב, או מזונות קרים בטמפרטורה שלהם. יש מזון המותאם לכול עונה ובעונת החורף יש לאכול יותר שורשים כגון- גזר, בטטה, תפוח אדמה ועוד, שהם מבושלים לכדי טמפרטורה חמה.

6- רוב המחלות שבאות לאדם – באות עקב תזונה קלוקלת ונטייה למזון לא מעוכל שנשאר במעיים לאורך זמן רב, ולכן מומלץ לשמור על יציאות קבועות, כאשר הבקר הינו הזמן האידיאלי ליציאות. עצירות הינה סמן לחולי רב גוני שנובע שרעלים שנשארים בתוך המעיים לאורך זמן, ולכן מחדירים רעלים מסוגים רבים – מן המעיים לזרם הדם. הדרך לשמור על יציאות קבועות, קשור למזונות שמניעים מעיים, כגון פירות , ירקות, דייסת שיבולת שועל ועוד.

7- בכל עונות השנה- יש לשמור על הגיינה של הגוף ברחצה, וכן במרחצאות חמים כגון סאונה, על מנת ליזע את הגוף ולהביא לניקוי ברמות עמוקות יותר של רבדים בשכבות בגוף.   תדירות של פעם בשבוע לשבועיים,  הינה תדירות מאוזנת.

8- חיוניות היסוד של הגוף אצל גבר – באה לידי ביטוי במיניות שלו – מיניות מוגברת וללא ביקורת עצמית מובילה לירידה בחיוניות יסוד של הגבר ולכן לחולשה ומחלות הנובעות בהתדרדרות האנרגיה. לא מומלץ לדכא מיניות –אך לא מומלץ ל הפריז בה. בנשים – לידות הינן האופן בוא האישה "נותנת" מעצמה וחיוניותה הבסיסית לוולד, כך שיש אפשרות ל"התרוקנות" מהירה של חיות האישה לאחר לידה, נושא שיש לו השלכות רבות והוא בהחלט בר טיפול.

9- לא מומלץ כלל "להתאפק" בצורך למתן שתן או ליציאות, כשבא הצורך, יש להתפנות במהרה, הנטייה לאגור או להתאפק, נטייה שקשורה לחינוך של החברה המערבית, יוצרת בעיות רבות וסבוכות במערכת הגופנית נפשית.

10- מצבו הנפשי של האדם – הינו המרכיב המשפיע ביותר על בריאותו. ולכן מומלץ תמיד להיות בשמחה, ולפתח גישה אופטימית ופתוחה למציאות. וכן מומלץ לאדם לפתח בתוכו גישת יסוד של סיפוק והנאה ממה שיש וכן שמחה בכל מה שנקרה בדרכו. יכולת ההסתפקות וההנאה ממה שיש, וכן גישה של הודיה לכול הקיים, מביא לבריאות עמוקה ברבדים רבים.

מי שיאמץ המלצות הלו, יחיה שנים רבות והוא בריא ושמח וחי במלוא אונו ויכולתו. (כך אומרים הכתובים)

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s